ارومیه – خبرگزاری مهر: معاون گردشگری اداره كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری آذربايجان غربی گفت: با توسعه سفرهای گروهي بين دو كشور ایران و ترکیه زمینه توسعه گردشگری بین آذربایجان غربی و استانهای همجوار ترکیه گسترش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی ظهر یکشنبه در جریان دیدار با رئیس هیئت اجرایی شورای گردشگری منطقه دریای سیاه ترکیه با تاَكید بر ظرفیت های تاریخی استان افزود: آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از ۱۴۵۰ اثر تاریخی ثبت ملی و دو اثر ثبت جهانی قره كلیسای چالدران و تخت سلیمان تكاب از ظرفیت تاریخی بالایی برخوردار است.

وی همچنین با اعلام  آماده بودن  امكانات و زیرساخت های گردشگری و حمایت های مسئولین استان از سرمایه گذاری،  خواستار سرمایه گذاری سرمایه گذاران كشور تركیه در ساخت هتل،مجتمع های تفریحی، امكانات گردشگری شد.

امامی ضمن اعلام آمادگی برای شركت در نمایشگاه های گردشگری تركیه  در جهت معرفی جاذبه های توریستی و فرصت های سرمایه گذاری استان گفت: در بهمن ماه سال جاری هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران نیز برگزار خواهد شد كه از هیئت همراه گردشگری تركیه برای شركت در این نمایشگاه دعوت می کنیم.

رئیس هیئت اجرایی شورای گردشگری منطقه دریای سیاه ترکیه یادآور شد: ایران و تركیه دارای اشتراكات فرهنگی زیادی می باشند و این زمینه تبادل گردشگر بین دو كشور را تسهیل می كند.

سوات گورکوک هدف از سفر خود را بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی، هتل ها، رستوران ها و امكانات گردشگری ارومیه توصیف كرد و افزود: در صنعت توریسم میزبانی خوب حرف اول را می زند و اگر امكانات و خدمات اقامتی مناسب باشد رضایت گردشگر و در نتیجه رشد گردشگری را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی و تبلیغات نیز عامل مهمی در جذب گردشگر می باشد و بایستی امكانات و جاذبه های منطقه به خوبی معرفی شوند.

وی با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه بین المللی گردشگری در تاریخ های ۲۴ دی و ۴ بهمن در تركیه و  ضمن دعوت از مسئولین و سرمایه گذاران گردشگری ایران گفت: ما نیز سعی خواهیم كرد تا در نمایشگاه های گردشگری ایران شركت كرده و از این فرصت در جهت جذب گردشگر و معرفی ظرفیت های كشور خود بهره مند شویم.

رئیس هیئت اجرایی شورای گردشگری منطقه دریای سیاه ترکیه در ادامه آموزش را از دیگر عوامل موثر بر صنعت گردشگری برشمرد و افزود: آماده ایم تا با برگزاری كارگاه های آموزشی مشترك برای هتلداران همكاری کنیم.

گوركوك در ادامه با اشاره به فاصله ۱۳ ساعته بین ارومیه و ترابوزان تركیه، گفت: مسیر طولانی موجب خستگی مسافران می شود از این رو باید بر توسعه مسافرت های هوایی بین این دو شهر تاكید بیشتری داشته باشیم.

وی همچنین از آژانس های گردشگری فعال در آذربایجان غربی خواست تا  حداقل ۵۰ درصد از صندلی های پروازهای ترابوزان - ارومیه خریداری شوند كه در صورت تضمین خرید این تعداد صندلی، پروازهای مذكور انجام خواهد شد.