ایلام - خبرگزاری مهر: مشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس از خدمات رسانی به زوار اربعین در مرزهای کشور از سوی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جواد خضرایی صبح دوشنبه در نشست هماهنگی ستاد پشتیبانی از کاروان ها و زائرین مراسم اربعین در مرز مهران افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات در هر یک از محورهای سه گانه چزابه، مهران و شلمچه با کمک مناطق چهار، پنج و شش شهرداری تهران و مدیریت باغ موزه دفاع مقدس ساماندهی می شود.

وی عنوان کرد: شهرداری منطقه پنج ایجاد اردوگاه اسکان، احداث سرویس های بهداشتی، دفع مکانیزه زباله ها و تامین درمان و بهداشت زائران در این مرز را بر عهده گیرد.

وی بیان داشت: سازمان حج و زیارت، بسیج و شهرداری تهران برای تسریع در خدمات دهی به زائران کربلای معلی از مرز مهران ستادی تشکیل داده تا آن طور که در شان زائران است، به آنها خدمات رسانی شود.

این مسئول افزود: خدمات رسانی به زوار در محورهای سه گانه چزابه، مهران و شلمچه با کمک مناطق ۴، ۵، ۶ شهرداری تهران و مدیریت باغ موزه دفاع مقدس ساماندهی می شود.

وی بیان داشت: شهرداران مناطق و همچنین همکاران باغ موزه دفاع مقدس از هیچ کوششی در ارائه خدمات و پشتیبانی کاروان های زوار ایرانی اعزامی به عتبات عالیات بویژه شهر مقدس کربلا دریغ نمی کنند.

امام جمعه مهران نیز گفت: باعث افتخار است که مردم این منطقه مرزی میزبانی شایسته برای زائران حسینی و خدمتگزار زائران هستند.

حجت الاسلام روح الله ولدبیگی افزود: شهرستان مهران در دوران دفاع مقدس قدمگاه هزاران شهید و رزمنده بود که با خون پاکشان خاک این شهر رنگین شده است.

امام جمعه مهران افزود: سال گذشته برای اسکان زائران ۲۰۰ نفر منازل مسکونی خود را به صورت رایگان در اختیار زائران اربعین حسینی قرار دادند.

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال گذشته با کمک خیرین و مردم شهرستان آمادگی لازم برای استقبال از زائران حسینی داریم.

امام جمعه مهران افزود: یک ستاد مرکزی برای انسجام بیشتر در پذیرایی زائران امسال تشکیل شده و کمیته های هماهنگ کننده، اسکان، مالی و تبلیغات در این ستاد فعالیت می کنند.