زاهدان-خبرگزاری مهر: مدیر کل سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ظرفیت و پتانسیل های استان در عرصه اقتصادی، اقوام و فرهنگی تاکنون در عرصه ملی استفاده نشده است و بسیاری از توانمندی های این استان مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر کشاورز شامگاه دوشنبه در نشست با مدیر کل اخبار استان های خبرگزاری مهر و سرپرست این خبرگزاری در استان بیان داشت: علاوه بر داشته های اقتصادی همچون منطقه آزاد و دسترسی به آب های آزاد و مرز های مشترک این استان از ظرفیت های مهمی هم چون اقوام و نیروی انسانی متعهد و کارآمد برخوردار است که تاکنون امکان بهره گیری از آنها در عرصه ملی فراهم نشده است.

وی ابراز داشت: سیستان و بلوچستان به میزان یک کشور دارای ظرفیت اقتصادی و همچنین پتانسیل برای نقش آفرینی در عرصه تولید ثروت ملی است که نیاز به توجه ویژه داشته و باید سقف ها و محدودیت هایی که مقابل رشد آن را گرفته است برداشته شود.

وی با بیان اینکه نیروهای متعهد و دلسوزی برای رشد و توسعه کمر به خدمت بسته اند، افزود: از توسعه و رشد منابع انسانی نباید غفلت کرد و باید آگاه بود که هجرت هر نخبه بر اثر غفلت ما موجب خسران و ضرر برای جامعه و کشور است.

کشاورز با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال احیاء و احصاء تمامی ظرفیت های موجود در استان است و گام های بلند و استواری در این راستا برداشته است، بیان داشت: رسانه ها نقش بسیار تاثیر گذاری در برجسته سازی نقاط قوت و قرار گرفتن این استان در کانون توجه دارند.

وی با اشاره به اینکه برجسته سازی و رفع مشکلات مردم و ایجاد موضع فعال در نگاه مدیران برای خدمت به مردم از هنر اصحاب رسانه است، ادامه داد: در این راستا از هر گونه نقد، استدلال و نقد منصفانه استقبال می کنیم و در صورتیکه در مقابل یک نقد منصفانه قرار بگیریم در جهت حل آن برخواهیم آمد.

وی شنیدن مشکلات مردم از زبان خودشان و تلاش برای حل آنها و پاسخ به مطالبات را بزرگ ترین خدمت عنوان کرد و گفت: باید به مشکلات مردم توجه کرد و اجازه نداد که مطالبات آنها دستاویز تبلیغات سوء استکبار شود.

سیستان و بلوچستان یکی از حوزه های استراتژیک نظام اسلامی است     

مدیر کل اخبار استان های خبرگزاری مهر نیز در این نشست با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان یکی از حوزه های استراتژیک و مورد توجه نظام است، اظهار داشت: ترویج گفتمان وحدت و ایجاد همگرایی و هم افزایی به عنوان یکی از کارکرد های مهم و اصلی رسانه ها به عنوان اولویت های این خبرگزاری در سیستان و بلوچستان است.

سید نوید برکچیان در این نشست بیان داشت: سیستان و بلوچستان مستعد سرمایه گذاری و دارای نیروهای متعهد و جوانی است که می توان با توانمند سازی آنها راه را برای توسعه در استان هموار ساخت.

وی ادامه داد: در این راستا خبرگزاری مهر آمادگی دارد با سرمایه گذاری بر روی نیروهای جوان و علاقمند و همچنین برگزاری نشست های منطقه ای در راستای واکاوی مشکلات وهمچنین کمک به فضای همدلی و هم افزایی در این استان سرمایه گذاری کند.

  وی ابراز داشت: خبرگزاری ها و رسانه ها در مناسب سازی و مساعد سازی در تصمیم گیری های کلان کشور تاثیر گذار هستند و می توانند تصویر شفاف و واضحی از ظرفیت ها و یا مشکلات برای تصمیم گیری های درست در اختیار مسئولان قرار دهند.