بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: پس از پایان بارندگی‌ها در بوشهر هوای این استان مه آلود می‌شود.

نادر شفی خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در هفته جاری شاهد ورود یک سامانه بارشی پرفشار به استان بوشهر بودیم که بارش های خوبی را در نقاط مختلف استان بوشهر داشت و میزان بارش ها در شمال استان بیشتر از دیگر مناطق بود.

وی به میزان بارندگی در شمال استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان دیلم دارای بیشترین میزان بارندگی در سطح استان بود که بارش 140 میلیمتری را در این شهرستان شاهد بودیم و در شهرستان گناوه نیز 103 میلیمتر بارندگی ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه بارش های باران با وزش باد شدید همراه بود مشکلاتی را در برخی نقاط ایجاد کرده بود که از شب گذشته این سامانه کم کم از استان خارج شد.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به استان بوشهر از روز جمعه خبر داد و تصریح کرد: این سامانه بارشی چندان قوی نیست ولی شاهد مواج شدن خلیج فارس در روزهای پایانی هفته خواهیم بود.

شفی خدایی خواستار پرهیز از سفرهای دریایی غیر ضروری دریایی در استان شد و تصریح کرد: از امشب نیز به دنبال خروج سامانه بارش‌زا از استان، شاهد مه آلود شدن فضای استان خواهیم بود که فضای دید را کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است که بارش های باران از ابتدای هفته در استان بوشهر فعال شد و باعث بروز سیلاب و آبگرفتی معابر در استان به ویژه در شهرستان‌های گناوه و دیلم شد.