ادامه فیلم قبلی «روز استقلال» قرار است روز بیستم و چهارم ماه ژوئن سال 2016 اکران شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، قسمت بعدی فیلم «روز استقلال» در کمپانی قرن بیستم فاکس چراغ سبز گرفته است. رولاند امریش کارگردان در حال مذاکره برای کارگردانی قسمت بعدی فیلم پرفروشی است که در سال 1996 از ویل اسمیت در نقش اول خود استفاده کرده بود.

دین دولین تهیه‌کننده که روی فیلم اصلی هم کار کرده بود، در توییتر خود درباره ساخت این فیلم خبر داد. امریش، دولین و هارالد کلوزر مسئولیت تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده خواهند داشت.

هنوز هیچ گونه اطلاعات تاییدشده‌ای درباره بازیگران این فیلم مشخص نشده‌، اما جف گلدبلوم در مصاحبه‌ای که در ماه اکتبر با مجله تایم انجام داده بود گفته بود که در حال صحبت با امریش و دولین برای حضور در قسمت بعدی این فیلم است. هنوز معلوم نشده که ویل اسمیت نیز در این فیلم نقش‌آفرینی خواهد کرد یا خیر. اما امریش سال گذشته اعلام کرده بود که این ستاره در فیلم بعدی دیده نخواهد شد.

قسمت دوم فیلم «روز استقلال» روز بیست و چهارم ماه ژوئن سال 2016 اکران خواهد شد که با تاریخ اکران فیلم اصلی که روز سوم ماه جولای سال 1996 اکران شده بود، فاصله کمی با بیست سال دارد. فیلم اصلی موفق به کسب بیش از 800 میلیون دلار در باکس‌آفیس بین‌المللی شده بود.

صحبت درباره ساخت قسمت دوم فیلم «روز استقلال» در چند سال اخیر همواره مطرح بوده است. گفته می شود عنوان فیلم جدید «روز استقلال تا ابد» خواهد بود.

امریش چندی پیش گفته بود قصد دارد دوباره به دنیای «استارگیت» هم بازگردد.