کرج – خبرگزاری مهر: جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ضمن تشریح تفکر منطقی بسیج، گفت: تفکر بسیج که برگرفته از اسلام است، بر پایه احساس مسئولیت در قبال بشریت و بصیرت و روشن بینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رزمایش ۱۰ هزار نفری بسیجیان استان البرز با حضور ۶۶ گردان صبح امروز در منطقه عملیاتی لشکر ۱۰ سیدالشهدای کرج برگزار شد.

این رزمایش با حضور خانواده های معظم شهدا، جانشین رییس بسیج مستضعفین کشور، نماینده ولی فقیه در استان البرز، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستان ها، مدیران کل استانداری، اعضای شورای شهر، شهردار کرج و خیل عظیم بسیجیان برگزار شد.

سردار علی فضلی جانشین رییس بسیج مستضعفین کشور با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیجیان در دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه خوش درخشیده اند و عظمت آفرین بوده اند.

بسیجیان باید نسبت به زمان شناخت حاصل کنند

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیجیان باید با رعایت اخلاق اسلامی در قبال کشور و مردم احساس مسئولین کنند، خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته با جمعی از بسیجیان فرمودند "بسیجیان باید احساس مسئولیت و بصیرت را در خود تقویت کنند چرا که پایه اساسی تفکر منطقی بسیجی بصیرت است."

این مسئول اذعان داشت: نخستین پایه تفکر بسیج که برگرفته از اسلام است، احساس مسئولیت در قبال بشریت است و دومین پایه اساسی تفکر بسیج که تکمیل کننده پایه نخست است، بصیرت و روشن بینی است.

سردار فضلی با اشاره به اینکه بسیجیان باید نسبت به زمان شناخت حاصل کنند، یادآور شد: رزمندگان بسیجی باید با ابزارهای مقابله با دشمن به خوبی آشنا باشند چرا که استکبار جهانی هر لحظه منتظر است که به پیکره اسلام ضربه وارد کند به همین منظور باید با مجهز بودن به ابزارهای مقابله با دشمن به آنان اجازه ندهیم به خیالات خام خود برسند.

سردار فضلی در ادامه با اشاره به دلاوری های بسیجیان در دوران پرافتخار دفاع مقدس، تاکید کرد: در عملیات بیت المقدس ۲ ما شاهد از خود گذشتگی های این مردان بی ادعا بودیم، در این عملیات ۱۷ شبانه روز برف و باران بی امان از آسمان بارید، در چنین شرایط سختی بسیجیان به همراه دیگر دلاورمردان برای دفاع از کیان ایران و همچنین برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از خود رشادت ها نشان دادند و با ایستادگی در مقابل رژیم بعثی تا بُن دندان مسلح عراق و مجاهدت کردند.

بسیجیان در صف نخست دفاع از اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند

وی افزود: هرگاه در هر گوشه ای از جهان احتیاج به حضور بسیجیان باشد رزمندگان بسیجی حضور پیدا خواهند کرد، چرا که بسیج و بسیجیان امتحان خود را پس داده اند و در همه برهه های تاریخی خوش درخشیده اند.

جانشین رییس بسیج مستضعفان کشور در پایان، با اشاره به اینکه بسیج فقط در حوزه نظامی فعالیت نمی کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیجیان در عرصه های مختلف مانند عرصه های علمی، ورزشی و هنری فعالیت می کنند چرا که معتقدیم هر جا انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به حضور بسیجیان نیاز داشته باشد ما در صف نخست می ایستیم.

گفتنی است؛ رزمایش ۱۰ هزار نفری بسیج در استان های البرز، بوشهر، گیلان و استان فارس در حال برگزاری است.

در پایان مراسم تبادل پرچم توسط خانوادهای معظم شهدا انجام شد، در این مراسم یکی از پدارن شهید پرچمی که رمز رزمایش بر آن نوشته شده بود تقدیم جوانان بسیجی کرد، مراسم تبادل پرچم با هدف پاسداری از خون شهدا انجام شد.