بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی استان باید برای ارتقای مناطق حاشیه نشین شهرهای استان برنامه ریزی و به آن توجه كنند

حسین برومند در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب افزود: برنامه ریزی صحیح و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی می تواند سطح برخورداری مناطق حاشیه نشین را به میانگین شاخص های سایر مناطق نزدیك تر كند.

وی مناطق ویژه اجتماعی را شامل مناطق بی دفاع شهری، حواشی شهر و بافت های فرسوده اعلام کرد و با اشاره به وجود سكونتگاه های غیر رسمی در بجنورد و سایر شهرستانهای استان گفت: ضرورت دارد تا مسئولان به منظور رفع برخی از محرومیت ها، به این مناطق خدمات دهی بیشتری داشته باشند.

این مسئول با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی و توانمند سازی مناطق حاشیه نشین توسط هیئت دولت در سال ۸۲ و مصوبه این ستاد، افزود: بر اساس این مصوبه مقرر شده بود تا در مناطق حاشیه نشین که به مسائل فرهنگی، اجتماعی، بهداشت، سلامت، نشاط و ... كمتر توجه می شد، توجه بیشتری شود.

به گفته برومند هم اکنون اقدمات لازم برای ارتقای مسائل فوق در مناطق حاشیه نشین بجنورد انجام شده و به زودی این اقدامات در شهرستان های شیروان و اسفراین نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح كرد: باید برای مناطق حاشیه نشین تحلیل وضعیت و شاخص های آن را با سایر مناطق مقایسه کنیم؛ چراكه این مناطق از متوسط شاخص های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و ... در سطح بسیار پایین تری قرار گرفته اند و به همین منظور ضرورت دارد تا  برای ارتقای آن باید برنامه ریزی کنیم.

مدیركل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی تاكید كرد: باید دستگاه های اجرایی استان با اقدامات موثر سطح زندگی و رفاه افراد این مناطق را ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون قریب یک سوم از جمعیت شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد در ۲۶ سکونتگاه غیر رسمی و حاشیه ای شهر زندگی می کنند به طوری که  شهر مرکز استان به عنوان یکی از اصلی ترین شهرهای دارای بیشترین حاشیه نشین در کشور محسوب می شود.