مدیرخانه سرود انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیتهای این نهاد موسیقایی از برگزاری دور دوم کارگاه‌های آموزشی مربیان در زمستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید منصوری با بیان این مطلب افزود: تاکنون با بسیاری از مربیان،اساتید و پیشکسوتان فعال جلسه های متعددی داشتیم و پس از نشست‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که برای ارتقا و احیای تاثیر گذار سرود چاره ای جز آموزش نداریم. ما اعتقاد داریم  آموزش باید به معنای واقعی خود در خانه سرود نهادینه شود، اتفاقی که باید زودتر می افتاد.

وی ادامه داد: خانه سرود، خانه اهالی سرود است و افرادی که به احیا و تعالی این هنر متعهد و مردمی فکر می‌کنند، برای ترویج آن نیز می‌کوشند. من با تمام وجود به این سربازان گمنام کشورم افتخار می‌کنم و خود را خدمتگذار آنان می‌دانم. حیات دوباره سرود، با تمام تاثیرات مثبت و قابل دفاعی که همواره داشته، برای خانه سرود یک آرزوست. در همین راستا نیز شناسایی و توانمند سازی گروههای سرود و فعالان این عرصه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرخانه سرود انقلاب اسلامی  افزود: «آموزش» هم برای ما یک اصل است. البته آموزش اصولی بر اساس تجربیات ارزشمند اساتید متخصص. «تولید» و «آموزش ضمن تولید» نیز از دیگر اهدافی است که به آن توجه جدی داشته‌ایم. البته سعی ما این است تا سرود و مشکلات آن را خوب ببینیم و با درک صحیح از حال و روز آن، بتوانیم اولا نیازها را بشناسیم و ثانیا با تکیه بر نقطه نظرات سازنده و مفید پیشکسوتان و صاحب نظران به این نیازها پاسخ بگوییم و به یکی از اصلی ترین اهدافمان که همان رشد و تعالی سرود است جامه عمل بپوشانیم. این در حالی است که شناسایی، سطح بندی و جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص گروه های فعال در کشور از برنامه های ثابت خانه سرود است.

منصوری با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزش مربیان سرود کشور در سال گذشته توضیح داد: ما در این دوره از کارگاههای آموزشی به این نتیجه رسیدیم که باید در این راه از تجربیات علمی اساتید بهره برداری کنیم. سلیقه ای عمل کردن، راهکار مناسبی نیست. ما باید مربیان سرود را که عمدتا افراد متعهد، انقلابی و دارای دغدغه در مسائل فرهنگی، هنری هستند به علم روز مسلح کنیم. این امر سبب می شود تا سرود رفته رفته به ابزاری جذاب و تاثیرگذار تبدیل شود. آرزوی ما این است که یک روز شاهد تحول بنیادی در سرود کشور باشیم و سرود را در جایگاه شایسته، اصلی و متعالی خود ببینیم. من این نوید را به مربیان سراسر کشور می‌دهم که دومین دوره آموزشی ویژه مربیان سرود سراسر کشور، در دی ماه برگزار خواهد شد.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه مربیان شرکت کننده در اولین دوره کارگاهها از کیفیت دوره های آموزشی راضی بودند، بیان کرد: من خودم به عنوان یک شرکت کننده و یک ناظر، در تمام روزهای برگزاری دوره حضور داشتم و از نزدیک اتفاقات مثبت را می‌دیدم. عکس العمل و گفته های مربیان سرود که از اقصی نقاط کشور به این دوره آمده بودند، پس از اتمام هر جلسه آموزشی دیدنی و شنیدنی بود و اظهار نظرهای آنان در گپ و گفت های زمان استراحت، بیانگر موفقیت این دوره بود. از سوی دیگر  در این دوره با توزیع فرم های نظر سنجی، از کیفیت برگزاری دوره، کیفیت تدریس اساتید، میزان تسلط آنان بر موضوعات و مطالب آموزشی، نحوه اداره کلاس ها و کاربردی بودن مطالب ارائه شده به دقت ارزیابی صورت گرفت. آنچه در خوبی و موثر بودن این دوره گفته می‌شود حاصل این نظر سنجی است. این نظر سنجی و نظرات مکتوب مربیان شرکت کننده در این دوره، هم اکنون در خانه سرود موجود است. و این واقعیتی است که مربیان ما متواضعانه تشنه آموختن هستند.

مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی در توضیح جزییات برگزاری دوره دوم آموزش مربیان سرود گفت: برگزاری این دوره در 5 روز پیش بینی شده است. در ابتدا در یک فراخوان عمومی میزبان 400 علاقمند شرکت کننده خواهیم بود. قرار است تمام مربیان نیز پس از تکمیل فرم ثبت نام، نمونه‌ای از کارهای خود را برای ما ارسال کنند. پس از کارشناسی آثار رسیده و مطالعه سوابق هنری آنها و همچنین کسب اطلاعات لازم از میزان توانمندی های متقاضیان با مقوله سرود و موضوعات تخصصی با 150 الی 200 نفر تماس گرفته خواهد شد و از این افراد برای آزمون کتبی و شفاهی دعوت به عمل خواهد آمد. البته امیدواریم پس از این آزمون، دوره آموزشی با 90تا 120 نفر آغاز شود.

منصوری با تاکید بر استمرار فعالیت‌های آموزشی خانه سرود انقلاب اسلامی افزود: لفظ «استمرار» از رموز موفقیت در آموزش محسوب می شود. آموزش همچون چراغی برای یک خانه است. خانه سرود بدون چراغ آموزش، خاموش خواهد بود. روشنایی این چراغ و تداوم این روشنگری به استمرار آن است. روشنایی های مقطعی، و حرکت همراه با ابهام، تردید  و تاریکی، ثمری جز نا امیدی، خستگی و گمراهی نخواهد داشت. تداوم آموزش، حضور سرودی موفق را در کشور رقم خواهد زد. البته بدیهی است که این امر محتاج گذشت زمان، برنامه ریزی و برگزاری جلسات کارشناسی است.