ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه شرکت زوار ایرانی در اربعین حسینی امسال بسیار پرشورتر خواهد بود. گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار ویزا برای زوار اربعین در سراسر کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی صبح یکشنبه در جریان بازدید از مرز مهران اظهار داشت: تلاش ما برای هماهنگی تمام دستگاه های استان جهت استقبال از زوار در اربعین حسینی است.

وی ادامه داد: تنها در روز گذشته ۵۰ هزار ویزا در کنسولگری عراق در کرمانشاه و ۴۰۰ هزار ویزا تاکنون برای زوار اربعین حسینی در سراسر کشور صادر شده است.

احدی افزود: در آستانه اربعین و ازدحام برای سفر مردم و دوستداران امام حسین(ع) به عراق ویزا در مرزها صادر نمی‌شود و انتظار می‌رود که مدیران و مسئولان با مدیریت جهادی و حضور فعال در خدمت زائران باشند.

این مسئول عنوان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید نهایت تلاش خود را برای رفاه حال زوار انجام دهند. مردم فقط بدون ویزا به مرز مراجعه نکنند چراکه از خروج آنها بدون داشتن روادید جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: مشتاقان امام حسین(ع) که قصد سفر به عتبات عالیات و شرکت در همایش جهانی اربعین را دارند با کمترین مشکل و در سریعترین زمان ممکن از مرز مهران تردد کنند.

این مسئول تصریح کرد: شرکت زوار ایرانی در اربعین حسینی امسال بسیار پرشورتر و چشم گیر تر از سال های گذشته خواهد بود و با توجه به حجم بسیار زیاد تردد زوار از این خروجی بین المللی امیدواریم هرچه زودتر  دفتر کنسولگری عراق در ایلام یا مهران ایجاد شود.

گفتنی است رئیس سازمان حج و زیارت کشور طی ماه گذشته برای دومین بار است به استان ایلام سفر می کند.