سمنان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن اشاره به اعتبار شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی استان برای لایروبی و مرمت قنوات، گفت: این میزان اعتبار جوابگوی کلیه درخواست ها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید موسوی صبح دوشنبه در جلسه پیشرفت طرح ها، پروژه ها و میزان جذب اعتبارات عمرانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان طی سال جاری در محل این سازمان، پیرامون تامین اعتبار برای مرمت و لایروبی قنوات افزود: اعتبار مصوب استانی سال جاری (شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال) جوابگوی کلیه درخواست ها برای لایروبی و مرمت قنات در سطح استان نیست.

 وی بیان کرد: با عنایت به درخواست های متعدد بهره برداران و لزوم احیاء و مرمت این منبع آبی در نظر است به میزان مشارکت و اعلان آمادگی بهره برداران، از اعتبارات بلاعوض ملی نیز برای این امر تامین اعتبار شود.

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص اعتبارات عمرانی سال جاری این سازمان افزود: مبلغ ۴۱ میلیارد ریال اعتبار از محل استانی و دو درصد نفت برای سازمان جهاد کشاورزی مصوب شده که برای اجرای ۴۷ طرح با ۱۱۷ پروژه  هزینه خواهد شد.

موسوی گفت: تخصیص شش ماهه اعتبارات تملکی استانی بیش از ۱۶ میلیارد ریال است که تا کنون بالغ بر ۱۱ میلیارد آن جذب شده است.

 وی همچنین بیان کرد: از محل منابع ملی نیز ۳۲۸ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی سازمان مصوب شده و تاکنون حدود ۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که بیش از ۹۰ درصد آن در طرح های آب و خاک هزینه خواهد شد.

 در این جلسه که مدیران و مسئولان طرح و برنامه جهاد کشاورزی شهرستان ها حضور داشتند روند اجرایی پروژه ها و جذب اعتبارات در بخش های آب و خاک، زراعی و باغی، دام  و طیور و آبزیان، ترویج  و آموزش  کشاورزی، و ... بررسی  و برجذب کامل اعتبارات در موعد مقرر تاکید شد.