دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات در مورد انحلال این شورا و ادغام آن در شورایعالی فضای مجازی که دو هفته پیش در مجلس شورای اسلامی مطرح شد سکوت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کلیات طرح ادغام شورایعالی فناوری اطلاعات را در شورایعالی فضای مجازی تصویب کردند .

این طرح در راستای اصلاح قوانین و اختیارات شورای عالی فناوری اطلاعات و حل موازی‌کاری این شورا با شورای عالی فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته که قرار است در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نصرالله جهانگرد دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری مسابقات ایران موبی کد در پاسخ به سوال مهر مبنی بر تعیین تکلیف شورایعالی فناوری اطلاعات و ادغام آن در شورایعالی فضای مجازی به عبارت "التماس دعا" بسنده کرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون درباره طرح ادغام شورایعالی فناوری اطلاعات با شورایعالی فضای مجازی واکنشی نشان نداده است.

معاون وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران همچنین از اعلام فراخوان دولتی برای آموزش برنامه‌نویسی جاوا و اندروید خبر داد و گفت: در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این نتیجه رسیده‌ایم که دو مهارت برنامه‌نویسی جاوا و اندروید در موضوع برنامه‌نویسی بسیار پرکاربرد هستند و جزء مهارتهای کاربردی مهم دانشجویان کشور به ویژه دانشجویان این حوزه‌ها قلمداد می‌شوند؛ از این رو مقرر شد با همکاری دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی شریف و دو موسسه آموزشی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات دوره‌های آموزش برنامه نویسی جاوا و اندروید در کشور مورد حمایت قرار گیرد.

جهانگرد ادامه داد: در این برنامه با هزینه بسیار پایینی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آموزش ساخت برنامه کاربردی به منظور توسعه صنعت محتوای بومی در دستور کار قرار می‌گیرد که فراخوان آن به زودی اعلام خواهد شد؛ در این مسیر از کمک تمام متولیان و دست‌اندرکاران از جمله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور کمک خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد ادغام دو نمایشگاه تلکام و الکامپ در سال آینده گفت: تجمیع این دو نمایشگاه از نظر وزارت ارتباطات قطعی است و در این باره باید با سازمان نظام صنفی و مدیریت نمایشگاهی کشور به توافق برسیم.