تبريز: مدير كل بنياد مسكن آذربايجان شرقی گفت: طبق برنامه چهارم 190 هزار سند مالكيت در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان محمدی ظهر چهارشنبه در نشست مشترك مدیران بنیاد مسكن و ثبت اسناد آذربایجان شرقی اظهار داشت: با همكاری مشترك اداره كل بنیاد مسكن و اسناد و املاك استان و ارایه اسناد مالكیت به واحدهای مسكونی در مناطق محروم هویت داده می شود که در همین خصوص انتظار داریم اداره كل اسناد و املاك در تسریع رفع مشكلات نقشه ها و پرونده های واحدهای مسكونی روستاییان تلاش كند.

مدیر كل بنیاد مسكن آذربایجان شرقی با اشاره به آمار اعطای تسهیلات برای بهسازی واحدهای مسكونی در استان خاطرنشان كرد: این اداره كل روستاییان را با بانك ها آشتی داده است و آنها به سهولت از تسهیلات بانكی برای بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسكونی خود استفاده می كنند بطوریکه تاكنون 140 هزار واحد مسكونی از این تسهیلات بهره مند شده اند.

وی در پایان ابراز امیدواری كرد با اعطای سند مالكیت به واحدهای مسكونی روستاهای استان در راستای تسریع دریافت تسهیلات بانكی قدم های مثبت و موثری برداشته شود.

صدور 9000 سند مالكیت در هشت ماهه سال 93 به واحدهای روستایی

مدیر كل ثبت اسناد و املاك آذربایجان شرقی نیز در ادامه این نشست مشترك اظهار داشت: در هشت ماهه امسال 9 هزار سند مالكیت در این استان صادر شده است.

کاظم به پایی افزود: آذربایجان شرقی و تبریز در تمام زمینه ها قدم های مثبتی برداشته و به شهر اولین ها معروف است و امیدواریم در صدور اسناد واحدهای مسكونی نیز بتوانیم قدم نخست را در كشور برداریم.

وی همچنین در ادامه گفت: در سال های گذشته برخی افرادی محروم از نعمت مسكن بی بهره بودند اما اکنون به همت اداره كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان صاحب واحد مسكونی شده اند.

مدیر كل ثبت اسناد و املاك آذربایجان شرقی خاطرنشان كرد: این اقدامات مهم بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است كه با همكاری بنیاد مسكن انقلاب اسلامی به نتیجه رسیده است.

واحدهای مسكونی روستاهای محروم آذربایجان شرقی دارای سند مالكیت هستند

به پایی ابراز داشت: خوشبختانه در حال حاضر حتی روستاهایی كه در مناطق محروم استان نیز قرار دارند، برای واحدهای مسكونی خود سند مالكیت دریافت كرده اند و این اسناد توسط اداره كل اسناد و املاك آذربایجان شرقی در تمام مناطق استان شهری و مناطق محروم و كم برخوردار اعطا می شود.

مدیر كل ثبت اسناد و املاك آذربایجان شرقی همچنین اظهار داشت: این اداره كل با مشاركت و همكاری اداره كل بنیاد مسكن استان برای تسریع در اعطای سند مالیكت واحدهای مسكونی جلسات مختلفی برگزار كرده است چرا که معتقدیم تعامل یكی از مناسب ترین راهكارها در تسریع اثربخشی چنین اقداماتی است.

وی با اشاره به لزوم تحویل آمار واحدهای مسكونی توسط بنیاد مسکن به اداره كل اسناد و املاك آذربایجان شرقی جهت پرداخت هزینه های آنها در حداقل زمان ممكن گفت: مهم ترین هدف این اداره كل اعطای سند مالكیت به واحدهای مسكونی در راستای توسعه شهری و روستایی است و امیدواریم با همكاری اداره كل بنیاد مسكن استان به صورت جهاد گونه قدم های مثبت و موثری را در این خصوص برداریم.