بجنورد ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام ۵۶۵ روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، چهارشنبه شب در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی، اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع)، نهاد تبلیغات اسلامی استان به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسم های عزاداری و آیین های سوگواری این ایام اقدام به اعزام ۵۶۵ روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان می کند.

وی با بیان این که روحانیان مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه خراسان شمالی به مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی و مراکز آموزشی خراسان شمالی اعزام می شوند، اضافه کرد: از این تعداد ۴۶۵ روحانی مبلغ برادر و ۱۰۰ نفر نیز مبلغه هستند.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا ۷۰ درصد از این روحانیان به مساجد روستایی و مناطق محروم و ۳۰ درصد نیز به مساجد شهری اعزام می شوند.

وی با اشاره به ارائه سرفصل های تبلیغی و توصیه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهت استفاده مبلغین در سخنرانی ها و تبلیغ برای عموم در ایام تبلیغی دهه آخر ماه صفر، اظهار کرد: تبیین جایگاه و جامعیت ولایت فقیه، بیان احکام و معارف دین، تحلیل علمی مسائل خرافی و عرفان های نوظهور دروغین، تببین اهمیت نماز اول وقت و جماعت، تأکید بر انجام فرایض و واجبات از جمله نماز، روزه، خمس، زکات، حج، امر به معروف و نهی از منکر و ... از جمله سرفصل های ارائه شده به این روحانیان اعزامی محسوب می شود.

حجت الاسلام روحانی نیا افزود: مبلغان اعزامی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی در دهه پایانی صفر علاوه بر هدایت و مدیریت آیین های سوگواری، برنامه های دیگری هم چون گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات قیام و سبک زندگی حسینی، پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، اجرای حلقه های بصیرتی و معرفتی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا، جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت و ... را نیز برگزار می کنند.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی در ادامه اعزام کاروان های زائران پیاده و سواره از این استان به مقصد مشهد مقدس را یکی دیگر از برنامه های نهادهای فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی همزمان با دهه آخر ماه صفر دانست و افزود: همزمان با اربعین حسینی و سالگرد شهادت امام رضا(ع) بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده و سواره از این استان به حرم مقدس رضوی اعزام شده و در مراسم های سوگواری این مکان مقدس شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در اعزام کاروان های زائران پیاده ۱۰ کاروان ساماندهی شده و برای اعزام اعضای هیئات مذهبی در قالب کاروان های سواره نیز با همکاری و هماهنگی اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی نزدیک به ۸۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان یادآور شد: مراسم عزاداری و سوگواری دهه پایانی ماه صفر در بیش از هزار و ۲۰۰ مسجد، حسینیه و بقعه متبرکه استان با همکاری اعضای هزار و ۱۶۰ هیأت مذهبی شهری و روستایی و نیز ۸۳۰ مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود.