محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معتقد است هر اندازه سینمای مستند مخاطب بیشتری داشته باشد به همان اندازه میل جامعه به دانستن مسائل مختلف بیشتر است و استقبال از جشنواره «سینماحقیقت» مبین میل به همین آگاهی است.

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر هشتمین جشنواره «سینما حقیقت» پس از گذشت 6 روز از برگزاری این رویداد سینمایی در ارزیابی میزان استقبال و ارائه مستندهای روز دنیا در این دوره از جشنواره، به خبرنگار مهر گفت: از ویژگی‌های بارز هشتمین جشنواره «سینماحقیقت» تنوع محصولات سینمایی در بخش‌های مختلف است که نیاز مخاطب سینمای ایران است.

وی ادامه داد: بر همین اساس علاوه بر فیلم‌های بخش جایزه شهید آوینی و نمایش فیلم‌هایی با رنگ مایه‌های مقاومت که از مهمترین اهداف جشنواره بوده است، بخش‌های دیگری در حوزه مستندهای شهری با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری در خانه استاد انتظامی در حال برگزاری است. مستندهای صنایع دستی نیز با مشارکت و همکاری بهمن نامور مطلق در معاونت هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی در حال برپایی است.

دبیر هشتمین جشنواره «سینماحقیقت» در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بخش بین‌الملل این دروه از جشنواره، گفت: یکی از ویژگی‌های بخش بین‌الملل جشنواره «سینما حقیقت» علاوه بر مرور سینمای ژاپن و مرور فیلم‌های برگزیده جشنواره های معتبر، مستندهای سیاسی قابل توجهی است که در این دوره از رویداد سینمایی وجود دارند.

طباطبایی نژاد در ادامه یادآور شد: با این اوصاف معتقدم بسته مناسب و آبرومندی از سینمای مستند را به مخاطبان سینمای ایران تقدیم کرده‌ایم. ضمن اینکه بهترین مستندهای سال 2013 و 2014 در این جشنواره در حال نمایش دادن هستند. بنابراین معتقدم اگر مخاطبی می‌خواهد از وضعیت سینمای مستند ایران و جهان مطلع شود، این جشنواره محصولات سینمایی خوبی برای نمایش دارد.

این مدیر سینمایی در پایان صحبت‌های خود افزود: هر اندازه سینمای مستند و به نمایندگی آن جشنواره «سینماحقیقت» پر بارتر برگزار شود، نشان دهنده میل یک جامعه و البته مخاطب مخاطب سینمای ایران به دانستن و آگاهی از مسائل مختلف جامعه است و استقبال از این جشنواره مبین میل به همین آگاهی است. بنابراین همه تلاش این است که سعی کنیم میل به این آگاهی را بالا ببریم.