اسفراین ـ مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی با شرکت برگزیدگان مرحله شهرستانی به میزبانی اسفراین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح جمعه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی با حضور نفرات برگزیده مرحله شهرستانی به میزبانی شهرستان اسفراین برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: در این مسابقات حدود ۲۰۰ نفر از برگزیدگان مرحله نخست سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف از هشت شهرستان استان خراسان شمالی حضور دارند.

به گفته حجت الاسلام سیف الله سهرابی این مسابقات در مرحله استانی در رشته های قرآنی قرائت، حفظ و ترتیل در دو مقطع نوجوانان زیر ۱۶ سال و شرکت کنندگان بالای ۱۶ سال ویژه برادران و خواهران برگزار شد.

وی اضافه کرد: مرحله استانی سی و هفتمین مسابقات قرآن کریم اوقاف در خراسان شمالی در رده سنی بزرگسالان بخش برادران در محل سالن نسیم اسفراین، در رده سنی شکوفه ها در مهدیه این شهر، در بخش خواهران در مقطع سنی بزرگسالان در محل سالن شهید رخشی و در رده سنی شکوفه ها نیز در نرجسیه اسفراین برگزار شد.

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹ هزار قاری قرآن در خراسان شمالی وجود دارد که حدود ۳۰ درصد از این قاریان قرآن اسفراینی هستند.

وی با اشاره به ظرفیت های قرآنی موجود در شهرستان دارالقرآن اسفراین افزود: برگزاری مسابقات قرآن در سطوح شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی زمینه شناسایی استعدادهای قرآنی و گسترش قرائت و فهم قرآن در جامعه را فراهم می کند.