رشت – رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشت 50 تن بذر بوجاری گندم برای نخستین بار در شهرستان رودبار خبر داد.

 علیرضا شعبان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دستگاه بوجاری برای نخستین بار در استان گیلان در شهرستان رودبار مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امسال با این دستگاه می توان 50 تن بذر گندم را بوجاری و در سطح سه هزار و 500 هکتار  اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بوجاری موجب افزایش 30 درصدی تولید محصول گندم در واحد سطح می شود، گفت: بوجاری و ضد عفونی بذر گندم قبل از کاشت امری ضروری است.

وی در ادامه به اهمیت تولید بذر سالم در افزایش تولید اشاره کرد و افزود: یکی از پارامترهای مهم در تولید گندم مسئله بذر مناسب و با کیفیت است.

شعبان نژاد توسعه کشاورزی گیلان را منوط به عزم همگانی دانست و اظهارداشت: این استان شمالی ظرفیت های مناسبی در حوزه های مختلف کشاورزی دارد.

وی تصریح کرد: لازمه شکوفایی اقتصاد کشاورزی در گیلان  توسعه زیر ساخت ها از قبیل یکپارچه سازی اراضی، توسعه سیستم آبیاری مدرن، ایجاد صنایع کشاورزی، تخصیص اعتبارات مکفی و غیره است.

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآورشد:  کشاورزی محور اصلی توسعه استان است از اینرو  می طلبد همگان به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.