بوشهر - رئیس شورای حل اختلاف استان بوشهر گفت: طی نیمه نخست سال 25 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف مختومه شد که 9 هزار پرونده منجر به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام برامکی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر به تشریح عملکرد این شورا پرداخت و اظهار داشت: ایجاد صلح و سازش بین مردم و توسعه فرهنگ سازش در جامعه از مهمترین اهداف و برنامه‌های ما است.

وی با اشاره به تاکید مکرر اسلام بر لزوم صلح و سازش، خاطرنشان ساخت: استان بوشهر رتبه ممتاز کشور در زمینه صلح و سازش را دارد و در سطح کشور نیز نام استان بوشهر به نیکی یاد می‌شود.

معاون قضایی دادگستری بوشهر با تقدیر از هدایت‌ها و رهنمودهای امام جمعه بوشهر در ایجاد وحدت و توسعه صلح و سازش در جامعه، اذعان داشت: شوراهای حل اختلاف در کاهش ورود پرونده به دادسراها و دادگاه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و بسیاری از پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می‌شود.

وی با اشاره به ورود 620 هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان بوشهر طی 10 سال فعالیت این شورا، ادامه داد: تاکنون 615 هزار پرونده بررسی و مختومه شده است که 211 هزار پرونده منجر به سازش شده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان بوشهر به روند رسیدگی به پرونده‌ها در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: طی مدت یاد شده از 52 هزار پرونده مختومه شده، 20 هزار پرونده به سازش انجامید.

برامکی در ادامه به پرونده‌های سال جاری اشاره کرد و افزود: طی نیمه نخست سال نیز 25 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف مختومه شد که 9 هزار پرونده منجر به صلح و سازش شد.