خرم آباد - مدیرعامل بانک توسعه صادرات استان لرستان از پرداخت وام ازدواج به دو هزار زوج لرستانی خبر داد.

بهروز هدایتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون به دو هزار زوجی که طی سال های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ برای اخذ وام ازدواج در بانک صادرات ثبت نام کرده بودند تسهیلات مورد نظر پرداخت شد.

مدیرعامل بانک صادرات استان لرستان اظهار داشت: علی رغم کمبود شدید منابع قرض الحسنه در سطح استان طی سال جاری بیش از ۶۰ درصد انواع تسهیلات قرض الحسنه که به بانک صادرات لرستان محول شده بود پرداخت شده است.

هدایتی اضافه کرد: متاسفانه افرادی که از تسهیلات قرض الحسنه استفاده می کنند تمایلی به پرداخت اقساط آن را ندارند و این در حالی است که اگر این اقساط به موقع پرداخت شوند می توانیم به تمام متقاضیان وام قرض الحسنه پرداخت کنیم.

وی از پرداخت بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات طی امسال توسط بانک صادرات خبر داد و عنوان کرد: این تسهیلات به بخش های صنعتی، تامین سرمایه در گردش شرکت های مختلف و طرح های اشتغالزایی تعلق گرفته است.

مدیرعامل بانک صادرات استان لرستان در اینباره افزود: طی سال جاری برای تامین سرمایه در گردش حدود ۱۵۰ شرکت لرستانی که بالغ بر سه هزار نفر کارگر دارند تسهیلات بانک صادرات پرداخت شد.

هدایتی گفت: بانک صادرات طی سال جاری بیش از دو برابر منابع بانکی خود تسهیلات پرداخت کرده است و ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی معوق شده اند.

وی اضافه کرد: اگر این معوقات بانکی برگردانده شوند هم چرخ تولید می چرخد و هم بانک صادرات می تواند به نیازمندانی که به تسهیلات جزئی نیاز دارند تسهیلات پرداخت کند.