بوشهر - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نگاه سیاسی نباید در امور تربیتی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در دیدار با مسئولان معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت منابع انسانی است که باید به خوبی به تربیت نیروی انسانی توانمند توجه شود.

وی یکی از نیازهای دستیابی به موفقیت در هر کشور را داشتن آموزش و پرورش قوی و توانمند دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش قوی کمک می‌کند تا صاحب منابع انسانی توانمند شویم و به توسعه و پیشرفت برسیم.

امام جمعه بوشهر بر لزوم ارائه آموزش‌های کارآمد در سطح مدارس تاکید کرد و بیان داشت: تربیت فرهنگی مطلوب یکی از شاخصه‌های اساسی آموزش و پرورش موفق است که بستر خودکفایی علمی، تولید علمی و مرجعیت علمی را مهیا می‌سازد.

وی بر لزوم تلاش برای تربیت انسان‌های فرهیخته از نظر علمی و متعهد از جهت فرهنگی در آموزش و پرورش تاکید کرد و بیان داشت: در همه کشورها آموزش و پرورش به عنوان مهمترین عامل تولید نیروی انسانی توانمند محسوب می‌شود.

آيت الله صفايي بوشهري با بیان اینکه آموزش و پرورش همه شالوده‌های معماری انسان فرهیخته و متعهد را طراحی و اجرایی می کند، خاطرنشان ساخت: باید ویژگی‌هایی همچون  تعهد، ایمان، تقوا، اخلاق و انقلابی بودن در بین دانش‌آموزان تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه سیاسی نباید در امور تربیتی وجود داشته باشد، اضافه کرد: نیروهای پرورشی دارای مسئولیت سنگینی در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند و وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارند.