بوشهر - استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در استفاده از اینترنت تلفن همراه و خرید اینترنتی روستایی داری رتبه نخست کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری عصر دوشنبه در کارگروه پژوهش استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌هایی بالایی در بخش های مختلف است که می‌توان به نفت و گاز و پتروشیمی و کشاورزی و شیلات و تجارت و بنادر و دریانوردی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان بوشهر تاکنون به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است، تصریح کرد: باید کارهای علمی و پژوهشی در این زمینه برای استفاده مناسب‌تر از ظرفیت‌های استان بوشهر اجرا شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در استفاده از فناوری‌های مختلف، تاکید کرد: استان بوشهر در استفاده از اینترنت تلفن همراه و خرید اینترنتی روستایی داری رتبه نخست کشور است.

وی بر لزوم تلاش برای راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری در بوشهر تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: حمایت‌های مناسب را از پروژه‌های دانش‌بنیان در استان بوشهر خواهیم داشت.

سالاری در ادامه از معاون رئیس جمهور برای ایجاد پارک علم و فناوری ویژه کودک و نوجوان در بوشهر تشکر کرد و ادامه داد: بانک‌های عامل دارای بروکراسی خاصی هستند و دریافت تسهیلات با مشکلاتی روبرو می‌شود.

وی خواستار تسهیل در شرایط اعطای تسهیلات از سوی صندوق نوآوری برای محققان استان شد و اضافه کرد: مقرراتی در این زمینه وجود دارد که جامعه علمی توان عبور راحت از آن را ندارند.

استاندار بوشهر خواستار اختصاص یک فضا در پردیس تهران برای معرفی محصولات دانش‌بنیان و انجام فعالیت‌های تجاری‌سازی و بازاریابی محصولات پارک علم و فناوری استان بوشهر شد.