بناب - فرماندار شهرستان بناب از فعالیت بیش از ۲۰۰ کباب پز در این شهرستان خبر داد و گفت: جشنواره کباب در شهر کباب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله فرج اللهی عصر دوشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره کباب سنتی بناب با بیان اینکه این جشنواره امسال برگزار می شود، ادامه داد: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره نخستین بار است که در این شهرستان برگزار می شود و امیدواریم که با استقبال خوب مردم مواجه شود، افزود: هفت میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل، توسعه و آماده سازی مناطق گردشگری این شهرستان در سال جاری تخصیص یافته و در نشست های مختلف محل صرف این بودجه مشخص شده است.

فرج اللهی با اشاره به اینکه لوح ثبت ملی کباب بناب نیز همزمان با این جشنواره رونمایی می شود، اظهار داشت: لازمه توسعه جشنواره کباب سنتی بناب فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است که بدون شک برند کباب بناب در کشور و حتی منطقه مشهور است.

وی کباب پزی های این شهرستان را ظرفیتی بسیار خوب برای توسعه اقتصاد این شهرستان عنوان کرد و گفت: هنوز زمان این برنامه مشخص نشده ولی در آینده نزدیک در این شهرستان برگزار می شود.

فرماندار بناب کباب سنتی بناب را یکی از برندهای اقتصادی شهرستان دانست و گفت: تامین معاش بسیاری از شهروندان و مردم این شهرستان از طریق کباب انجام می شود.

وی با بیان اینکه جذب گردشگر در قالب جشنواره کباب می تواند در توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه نقش مهمی را ایفا کند، ادامه داد: شهرستان بناب ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار اقتصادی، صنعتی و فرهنگی دارد که باید علاوه بر معرفی آنها از این ظرفیت ها برای رشد و شکوفایی منطقه استفاده کرد.

فعالیت بیش از یک هزار نفر در کباب پزی های شهرستان بناب

نماینده مردم بناب در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت برگزاری این جشنواره ابراز داشت: این جشنواره باید در شان مردم و کباب بناب برگزار شود و مردم نیز از آن استقبال کنند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی با بیان اینکه همه مسئولان در خصوص برگزاری باشکوه و پرشور این جشنواره احساس مسئولیت کنند، ادامه داد: باید سعی شود آثار منحصر به فرد هر شهرستان به نام آن شهرستان ثبت شود تا کشورهای همجوار از آن سوء استفاده نکنند.

وی با تاکید بر ضرورت رونق و توسعه کباب سنتی بناب گفت: این توسعه نیازمند توجه جدی مسئولان دانست و بدون شک این حرفه برای کمک به حل مشکل اشتغال در شهرستان تأثیر گذار است.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه باید کیفیت اصیل کباب بناب حفظ شود، افزود: فعالیت بیش از یک هزار نفر بصورت مستقیم در کباب پزی های شهرستان بناب نشان از وجود این ظرفیت عظیم در شهرستان است.

وی همچنین بر کنترل نحوه تهیه این غذای سنتی تاکید کرد و گفت: افزایش تعداد کباب پزان بناب و توسعه این حرفه را در گرو برگزاری جشنواره کباب است و باید مسئولان توجه ویژه ای به ظرفیت های این شهرستان همچون برند کباب سنتی داشته باشند.

مدیر امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه برگزاری جشنواره کباب بناب می تواند کمک بزرگی برای برند کردن و ثبت ملی آن کند، ادامه داد: با توجه به حساسیت هایی که در زمینه ثبت مواد غذایی وجود دارد، برای ثبت ملی کباب بناب هم موانعی بوجود آمده که پیگیر رفع این موانع هستیم.

امیرحسین فرجی نیا با اشاره به برند بودن این کباب در کشور، گفت: اطلاع رسانی برای برگزاری جشنواره کباب برای جذب گردشگر و نیز خود شهروندان بنابی ضروری است.