بجنورد- بیمه شدن ۱۴۱ نفر از قالی بافان خراسان شمالی، برگزاری مسابقه سازه‌های کاغذی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و... از مهمترین عناوین اخبار کوتاه امروز این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت گفت: طی هشت ماهه نخست امسال ۱۴۱ نفر از بافندگان فرش این استان به بیمه تامین اجتماعی استان معرفی شده اند.

یحیی نیکدل افزود:همچنین طی مدت یاد شده ۷۰۵ فقره کارت شناسایی قالی بافی، ۳۱ فقره پروانه کسب بافندگی، صدور ۴۶ فقره مجوزمشاغل خانگی و نیز ۴۴ جلسه کمیته فرش در رابطه با بررسی مسائل فرش استان برگزار شده است.

وی یاد آور شد: همچنین تعداد پروانه های تولید صادر شده برای واحدهای تولیدی فرش چهار مورد و تعداد کارگاههای غیر متمرکز تشکیل شده با مدیریت متمرکز در استان پنج مورد بوده است.

برگزاری مسابقه سازه‌های کاغذی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد گفت: مسابقه سازه‌های کاغذی از سوی این مرکز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری، اشتغال و توسعه کارآفرینی برگزار می شود.

مریم یزدان‌پناه اظهار کرد: مسابقه سازه‌های کاغذی با شرکت ۱۰ گره پنج نفره در غرفه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بجنورد برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این مسابقه سازه‌های کاغذی در چهار فاکتور خلاقیت، استهکام، زیبایی و ارتفاع ارزیابی می شود و سازه‌های باید به مدت پنج دقیقه قابلیت ایستایی داشته باشد.

یزدانپناه عنوان کرد: به گروه برتر این مسابقه مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و به گروه دوم نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعطا می شود.

تـجهیز کانونهای دانشجویی جمعیت هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: به مناسبت روز دانشجو کانونهای دانشجویی این جمعیت به تجهیزات اولیه از جمله چادر امدادی، کاور جوانان، تابلو سردرب، کیف کمکهای اولیه و تجهیزات پزشکی، وسایل سخت افزاری و ...  به ارزش ریالی ۱۶۵ میلیون ریال مجهز شدند.

حسن شکوری نسب افزود: تجهیز کانون های دانشجویی با هدف گسترش فعالیتهای دانشجویی و ترغیب دانشجویان به کارهای گروهی، داوطلبانه و امدادی انجام شد.

به گفته وی هم اکنون ۱۰ هزارعضو فعال در ۳۵ کانون دانشجویی در سراسر استان خراسان شمالی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها