هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران قرار است تا یک هفته آینده دبیر خود را معرفی کند و از این پس یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز به عنوان رییس هر دوره انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران که رویدادی بین‌المللی است، یکی از تأثیرگذارترین جشنواره‌های تئاتری ایران طی 2 دهه گذشته بوده و جایگاه خاصی را در عرصه تئاتر ایران به خود اختصاص داده ولی هجدهمین دوره این جشنواره که در اردیبهشت‌ماه سال 94 برگزار خواهد شد، با وجود اینکه به روزهای پایانی آذرماه 93 نزدیک می‌شویم، دبیر خود را نشناخته و فراخوان این دوره از جشنواره نیز منتشر نشده است.

مجید سرسنگی که در عرصه تدریس و برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی فعالیت داشته، چندی پیش طی سخنانی نسبت به تأخیر در معرفی دبیر جشنواره هجدهم و منتشر نشدن فراخوان این دوره از جشنواره انتقاد کرد و از معاونت فرهنگی وزارت علوم خواستار توجه به تئاتر دانشجویی و پیگیری تأخیر به وجود آمده در انتخاب دبیر جشنواره هجدهم شد.

وی در گفتگوی امروز خود با خبرنگار مهر درباره وضعیت جشنواره هجدهم تئاتر دانشگاهی ایران از برگزاری جلسه‌ای با عنوان شورای مشورتی جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در روز سه‌شنبه 18 آذرماه خبر داد و درباره اعضای این شورا گفت: بنده از اعضای شورای مشورتی جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران هستم و اعضای این شورا توسط معاون فرهنگی وزارت علوم طی روزهای آینده معرفی خواهند شد.

این مدرس تئاتر همچنین از تصمیم‌گیری لازم برای معرفی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران طی یک هفته آینده خبر داد و گفت: خوشبختانه با برگزاری جلسه شورا تصمیم درباره انتخاب و معرفی دبیر جشنواره هجدهم گرفته شد و دبیر این دوره از جشنواره طی یک هفته آینده معرفی می‌شود.

سرسنگی درباره دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه شورای مشورتی جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران توضیح داد: در این جلسه پیشنهاد اینکه در کنار دبیر هر دوره از جشنواره تئاتر دانشگاهی، یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز به عنوان رییس جشنواره حضور داشته باشد، ارائه دادم.

وی تأکید کرد: حضور چهره‌های علمی و شناخته شده دانشگاهی در مقام رییس جشنواره در هر دوره از این رویداد تئاتر دانشگاهی می‌تواند در جذب حمایت‌های بیشتر و توجه مدیران و مسئولان به این جشنواره شود.