بجنورد- مدیركل كمیته امداد خراسان شمالی گفت: نبود سرپناه مناسب یكی از دغدغه های مهم خانواده های محروم این استان است.

امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خانواده های محروم در خراسان شمالی دغدغه های بسیاری در زندگی خود دارند، اما نبود سرپناهی مناسب و ایمن، مهم ترین دغدغه آنان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: خانواده های محروم و تحت پوشش این نهاد مشکلات عدیده ای دارند، اما نبود سرپناهی مناسب مشکلات آنان را دو چندان کرده است.

حسین پور با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران می توانند با دستگیری از مستمندان در کاهش مشکلات آنان نقش موثری داشته باشند افزود: كمیته امداد استان نیز تمام تلاش خود را به كار گرفته تا نیازهای این خانواده ها را مرتفع سازد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد، نهادی مردمی است اظهار داشت: خیرین و نیكوكاران استان با مساعدت های خود می توانند بخشی از نیازهای این قشر از جامعه را به ویژه در تامین سرپناهی مناسب و ایمن تامین کنند.

این مسئول روستای محروم دالنجان كردیه از توابع شهرستان فاروج را یكی از محروم ترین روستاهای استان عنوان كرد و اظهار داشت: با كمك خیرین، تسهیلات بهسازی مسكن روستایی و اعتبارات تضمینی ساخت منازل مسكونی مقاوم در این روستا از سال گذشته آغاز شده كه تاكنون نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

به گفته وی این روستا دارای ۸۰ خانوار است كه نیمی از آن مددجوی كمیته امداد و نیمی نیز اقشار آسیب پذیر هستند.

حسین پور اضافه كرد: شمار روستاهای محروم مانند دالنجان كردیه در استان کم نیست از این جهت باید رفع مسكن، نیازها و مشكلات آنان دغدغه اصلی نهادهای حمایتی محسوب شود.

مدیركل كمیته امداد استان تصریح كرد: اگر خیران، نیكوكاران و نهادهای حمایتی كمیته امداد را یاری کنند به طور حتم مشكلات آنان سریع تر برطرف خواهد شد.