طی مراسمی توسط آیت الله علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از خدمات علمی و فرهنگی استاد رضا داوری اردکانی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اين مراسم كه روز دوشنبه 17 آذرماه با حضور آيت الله رشاد، رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين ذوعلم رئيس پژوهشكده فرهنگ و مطالعات اجتماعي پژوهشگاه و اعضاي شوراي علمي گروه غرب‌شناسي و ديگر اعضاي پژوهشكده برگزار شد، آيت الله رشاد طی سخنانی اظهارداشت: استاد داوري در واقع مؤسس گروه غرب‌شناسي هستند. سابقه تأسيس اين گروه به مناسبت مهمي با موضوع غرب و غرب‌شناسي بر می گردد که بر عهده بنده قرار گرفته بود. 

آیت الله رشاد افزود: بنده به مؤسسات و اشخاص اهل نظر مراجعه كرده و متوجه شدم در اين حوزه كاري صورت نگرفته است، در آن زمان با دكتر داوري، دکتر اعواني و دکتر گلشني صحبت كرديم و قرار شد گروه علم و دين را تأسيس نماييم كه بعد به گروه معرفت‌شناسي تغيير نام داد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: گروه غرب‌شناسي نيز پيرو همان مشورت‌ها در پژوهشگاه متولد شد و همچنان تنها گروه رسمي غرب‌شناسي در كشور است. البته برخي مراكز گروه‌هايي تشكيل داده‌اند و بعد از مدتي تعطيل كرده‌اند، و دوام و انسجام موجود در پژوهشگاه در جاي ديگر وجود ندارد. اين تداوم و انسجام مديون زحمات جناب آقاي دكتر داوري است كه فيلسوف هستند و تمام حركتشان براساس فلسفه است.

گفتنی است دکتر داوری اردکانی از زمان تاسیس گروه غرب شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با این گروه همکاری داشته و ریاست شورای علمی آن را عهده دار می باشند.