بجنورد- لزوم اقدام عملی بدون ملاحظه در مبارزه با فساد، حوزه و دانشگاه دو بال توسعه کشور و ... از جمله عناوین مهم ترین مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز این شهرستان که در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، با تأکید بر لزوم مبارزه با فساد در جامعه اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی برخاسته از مکتب حسینی بوده و مشاهده این میزان فساد در آن رهبر و مردم را ناراضی می کند.

وی با اشاره به مولفه های مورد نیاز برای مبارزه با فساد، اضافه کرد: توجه به منویات و ابلاغیات رهبری در امر مبارزه با فساد اقتصادی، توجه به اقتصاد مقاومتی و تصرف و اشراف بر گلوگاه های اقتصادی سیستم های پولی و بانکی و بورس از جمله مولفه های مهم مبارزه با فساد در کشور محسوب می شوند.

حجت الاسلام کوثری اقدام ملی و عملی در جهت مبارزه با فساد بدون کوچکترین ملاحظات، ترجیح دادن آبروی نظام و حکومت بر آبروی چند نفر فاسد، تسریع در رسیدگی به پرونده های فساد مالی و اقتصادی و انجام درست رسالت نمایندگان در تامین سلامت اداری با وضع قوانینی برای رفع مشکلات اداری را از دیگر مولفه های مبارزه با فساد اعلام کرد.

حوزه و دانشگاه دو بال توسعه کشور

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج نیز در خطبه های نماز جمعه مرکز این شهرستان با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه به معنی وحدت در هدف، وحدت در اهداف کلی جامعه اسلامی‏، خوش‏بین بودن و همکاری با هم‏ و تامین نیازمندی های علمی است، اظهار داشت: حرکت منسجم همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، پیشاهنگ و الگو در واقع برآیند و نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی اضافه کرد: عینی ترین زمینه های همکاری و ارتباط بیشتر این دو نهاد اتخاذ شیوه های مشترک آموزشی پژوهشی، تبادل اطلاعات، تشکیل شبکه های مشترک پژوهشی اطلاع رسانی، مبادله استاد و مدرس، ایجاد ارتباط سیاسی فرهنگی و ... است که این موارد هر یک سهم مهمی در تقویت اتحاد حوزه و دانشگاه دارند.

حجت الاسلام قلی زاده همچنین با اشاره به مسأله مبارزه با فساد در کشور، اظهار داشت: مبارزه با فساد یکی از سرفصل‏ها و مبانی اصلی حکومت در اسلام بوده و انقلاب اسلامی نیز برای مبارزه با فساد شکل گرفت اما در این زمینه باید توجه داشت که مبارزه با فساد نیازمند اقدام عملی است و همه مسئولان و مدیران قوای سه گانه می بایست برای ریشه کن کردن آن با عزمی ملی و مدیریتی جهادی وارد میدان شوند.