قم - رئیس هیئت شطرنج قم از اعزام ۲ شطرنج باز قمی به مسابقات جهانی مجارستان خبر داد و گفت: طباطبایی و مقصودلو، با وجود سن و سال کم، مهره‌های اصلی و تعیین کننده تیم تربیت قم در لیگ بر‌تر هستند.

حسین رحمتی نشاط در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تیم نوجوانان شطرنج کشورمان جهت شرکت در مسابقات شطرنج قهرمانی تیمی نوجوانان جهان با ۵ شطرنج باز راهی مجارستان شد.

وی افزود: این مسابقات تا اول دی ماه در ۱۰ دور و به روش سوییسی برگزار می‌شود و ۲ شطرنج باز قمی در ترکیب تیم ملی کشورمان حضور دارند.

رئیس هیئت شطرنج قم گفت: محمد امین طباطبایی و پرهام مقصودلو، شطرنج بازان نوجوانان قمی که در ترکیب تیم تربیت قم در لیگ بر‌تر کشور حضور دارند، به نمایندگی از کشورمان در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند و این، تجربه گرانبهایی برای این ۲ ورزشکار آینده دار است.

رحمتی نشاط بیان داشت: دوره قبلی این مسابقات سال گذشته در چین برگزار شد و ایران در ردیف هشتم جدول مسابقات قرار گرفت و به دنبال کسب رتبه‌ای بهتر از گذشته در مسابقات جهانی است.

وی عنوان کرد: طباطبایی و مقصودلو، با وجود سن و سال کم، مهره‌های اصلی و تعیین کننده تیم تربیت قم در لیگ بر‌تر هستند و حضور این دو شطرنج باز نوجوان در ترکیب تیمی لیگ بر‌تر سبب شگفتی اهالی شطرنج کشور شده و نشانگر توجه هیئت شطرنج قم به استعداد‌ها است.

رئیس هیئت شطرنج قم تصریح کرد: تربیت قم در لیگ بر‌تر با ترکیب محمد امین طباطبایی، مسعود مصدق‌پور، پرهام مقصودلو، کاوه قاضی الشریف، مصطفی سخایی و سعید شریعت حضور پیدا کرده است و مسابقات خود در دور نخست را در مازندران و در دور دوم در لرستان برگزار کرد.

رحمتی نشاط خاطرنشان کرد: تیم‌های دامون ساخت شمال ساری، پتروشیمی شهید تندگویان خوزستان، دنیای فلز رشت، تربیت قم، سرمایه گذاری شهر آتیه تهران، مانتری شیراز، فرهنگ خراسان رضوی، راه و شهرسازی لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی تهران و شهرداری تبریز به عنوان ۱۰ تیم شرکت کننده در رقابت‌های امسال لیگ بر‌تر شطرنج کشور حضور دارند.