اردبیل – یونس ممی زاده به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی حرفه ای استان اردبیل معرفی و منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم تودیع و معارفه مدیران این سازمان که بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد، مدیرکل جدید فنی و حرفه ای استان اردبیل طی سخنانی رشد و توسعه ملی را در گرو توجه به نیروی انسانی با رشد آموزش های مهارتی دانست.

یونس ممی زاده گفت: اگر به دنبال باروری خلاقیت، بهره وری نیروی انسانی، معنی پیدا کردن آموزش های مهارتی و... هستیم باید تحول فکری و تعهد اخلاقی در قبال ماموریت های جدید این سازمان در دنیای امروزی و در تک تک آحاد مسئولان و مجریان آموزشی بوجود یاوریم.

وی عمده ترین و اساسی ترین اولویت در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها را تجهیزات، قوانین و مقررات ندانست و تاکید کرد که اولویت فقط و فقط نیروی انسانی دارای مهارت و دانش است، چراکه نیروی انسانی ماهر یعنی قوه محرکه و مطمئن توسعه ملی و تعیین کننده رقابتهای سخت در عرصه های جهانی است.

مدیر کل جدید فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه دوام و بقاء در عرصه های داخلی و خارجی در سایه توجه به نیروی انسانی شکل می گیرد، تقویت و ایجاد روحیه خودباوری توام با خلاقیت در نیروی انسانی را یکی از برنامه های مدیریتی خود در این سازمان برشمرد.

وی نیروی انسانی، دانش فنی و سرمایه را سه رکن اساسی اقتصاد و دانش بنیان دانست و یادآور شد: ایجاد اشتغال مولد از طریق کسب مهارت و دانش و کارآفرینی یکی از دغدغه ها و خواسته های اصلی مسئولان نظام است که باید تلاش کرد تا محقق شود.

مدیرکل سابق فنی حرفه ای استان اردبیل نیز در این مراسم ارتقاء دانش مهارتی را از ملزومات توسعه پایدار کشور عنوان کرد و متذکر شد: این مهم زمینه اشتغال پایدار و مولد را ایجاد می کند، ضمن اینکه علم تک بعدی به درد ما نمی خورد، جامعه نیازمند تلفیق علم، فن، هنر و مهارت است.

کلام الله صفری تلفیق این عناصر را باعث رفع بیکاری در جامعه دانست و بیان داشت: هر فردی صاحب مهارت شود تولید شغل می کند و تولید شغل یعنی درآمد، حفظ عزت، اقتدار جامعه و خانواده.

وی با بیان اینکه پیشرفت این استان و کشور در گرو توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای است، یادآور شد: یکی از دلایل پیشرفت کشورهای صنعتی توجه به آمزشهای مهارتی است.

مدیرکل سابق فنی و حرفه ای استان رشد تولید داخلی توام با مرغوبیت را نیز در سایه همین توجه دانست و در بیان عملکرد سه ساله خود در این سازمان به صدور گواهینامه های الکترونیکی مهارتی، برگزاری المپیاد ملی مهارت در شهرستانها و استان و کسب عناوین برتر کشوری، تحقق صد درصدی تعهد آموزشی استان و... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ساماندهی و تجهیز کارگاه ها، اعتبار سنجی مراکز و رتبه بندی آموزشگاه های آزاد، کسب رتبه برتر کشور در اخذ سند مالکیت مراکز، اخذ تسهیلات بانکی، کسب رتبه برتر در آموزش نانوایان، افزایش بودجه فصول هفتگانه، ارتقا و بهره وری منابع انسانی، کاهش بدهی به شهرداری ها در زمینه اخذ سند مالکیت و... از دیگر فعالیتهای این سازمان بوده است.