ساری - معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با توجه به رویکرد نوین تکنولوژی، گفت: برای افزایش سرانه کتابخانه ها باید سیستم دیجیتالی کتابخانه ها راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یونسی عصر یکشنبه در چهلمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه تشکیل کمیته افزایش سطح مطالعه کودکان، نوجوانان و جوانان در کانون پرورش فکری در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: دفتر امور شهری استانداری با کمک سازمان های مردم نهاد یک کتابخانه خاص و فراگیر برای معلولین و نابینایان در استان راه اندازی کند.

وی از همه شهرداری های سطح استان خواستار پرداخت نیم درصدی عوارض به کتابخانه ها شد، اذعان داشت: شهرداری ها باید مجوز ساخت یک کتابخانه را به همراه احداث هر مجتمع فرهنگی و هنری در سطح استان صادر کنند.  

معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اینکه مازندران نخستین استانی است که حکومت علویان در آن شکل گرفت، افزود: باید به بحث شیعه شناسی در این استان بیشتر پرداخته شود.

یونسی بیان کرد: تمام دستگاه های اجرایی استان باید یک لیست از کل کتابهای موجود خود را به اداره کل کتابخانه های عمومی استان ارائه دهند تا از تعداد و منابع آگاهی داشته باشند.

وی یکی از دغدغه های مسئولان را در یک سطح گرایش به مطالعه کتاب عنوان کرد و افزود: باید یک اتاق فکر برای مطالعه کتاب در استان تشکیل شود تا این امر موجب توسعه و افزایش میل و رغبت شود.

یونسی تصریح کرد: جامعه بدون کتاب و مطالعه یک جامعه بدون رشد و تکامل است و غیردانایی در آن حکمفرماست.

برچسب‌ها