تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

مجموعه«چرخ زمان» نوشته رابرت جردن با ترجمه بهرنگ مافی از سوی انتشارات پریان منتشر می‌شود. این مجموعه از مهم‌ترین نمونه‌های ادبیات فانتزی است.

فرزاد فربد، مدیر انتشارات پریان از انتشار مجموعه«چرخ زمان» خبر داد و افزود: این کار یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های ادبیات فانتزی است. داستان پیچیدگی‌های متنی و فرامتنی بسیار دارد. از این رو مترجمی آن را ترجمه کرده که هم با دنیای رابرت جردن و هم به زبان انگلیسی و فارسی تسلط کافی دارد.

به گفته فربد، «چرخ زمان» یک مجموعه 14 جلدی است که در برگردان به فارسی هرکدام در قالب دو یا سه جلد منتشر می‌شود تا کتاب‌ها خیلی حجیم نشوند. البته سه جلد آخر این مجموعه را جردن ننوشته و برایان سندرسون، پس از مرگ او سه جلد آخر را نوشته و تکمیل کرده است.

انتشارات پریان، مجموعه 14 جلدی«چرخ زمان» را به‌تدریج ترجمه و منتشر می‌کند و به زودی بخش نخست از جلد اول رمان رابرت جردن، نویسنده آمریکایی منتشر می‌شود.

مترجم «نیروی اهریمنی‌اش» همچنین از انتشار سه‌گانه«خانه هِنْری» اثر فلیپ آردا نویسنده ایرلندی خبر داد و افزود: این سه‌گانه درباره سه موضوع فضا، بدن و دایناسورهاست. از این نویسنده، چند سال پیش، سه‌گانه طنز «ادی دیکنز» را ترجمه کرده‌ام که آردا در آن، با رمان‌های چارلز دیکنز شوخی کرده است. اتفاقات این سه‌گانه در یک خانه عجیب و غریب اتفاق می‌افتد و می‌توانم بگویم که یک کمیک‌ استریپ خوش آب و رنگ است که اطلاعات علمی خوبی هم برای بچه‌ها دارد.