گزارشات موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد که فروش محصولات سامسونگ با کاهش، اپل رو به افزایش و محصولات Xiaomi نیز با رشد قابل توجهی در سال 2014 میلادی مواجه شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گارتنر، یکی از مهمترین موسسه های پژوهشی و مشاوره امریکایی است که در زمینه ارائه خدمات، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می کند. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2014 میلادی، موسسه گارتنر به گزارشی در رابطه با فروش اسمارت فون های هوشمند پرداخته است.

* افزایش فروش 20 درصدی در ماه های پایانی سال

بنا به گزارشات منتشر شده، فروش اسمارت فون ها در ماه های پایانی سال با 20 درصد رشد مواجه شده اند. در این مدت ، در حدود 310 میلیون تلفن همراه به کاربران فروخته شده و این آمار رو به رشد است. نکات جالب توجهی توسط موسسه گارتنر منتشر شده اند که از میان آنها می توان به در صدر بودن فروش کمپانی  سامسونگ یا فروش اسمارت فون هایی با سیستم عامل اندروید اشاره کرد.

در ماه های اخیر و با ارائه دو محصول جدید کمپانی اپل یعنی آیفون 6 و 6 پلاس، بازار تلفن های هوشمند با تجربه متفاوتی در سال 2014 میلادی مواجه شدند. سامسونگ در مدت مشابه و در سال 2013 میلادی در حدود 80 میلیون فروش داشته که این میزان در مدت مشابه و در سال جاری به 73 میلیون تلفن همراه کاهش پیدا کرده اما با وجود این کاهش، سامسونگ هنوز به عنوان کمپانی برتر شناخته شده و در رتبه نخست فروش قرار گرفته و اپل نیز سایه به سایه سامسونگ پیش می رود.
اپل در سال 2014 میلادی در حدود 38 میلیون تلفن همراه فروخته که در مدت مشابه و در سال 2013 میلادی، فروش این کمپانی در حدود 30 میلیون تلفن همراه بوده است. سامسونگ، اپل، هوآوی، Xiaomi و لنوو در رتبه های اول تا پنجم قرار گرفتند.

* آمار فروش سیستم عامل ها در ماه های پایانی سال

از دیگر گزارشات گارتنر می توان به آمار فروش سیستم عامل های گوشی های هوشمند اشاره کرد. تلفن های همراهی با سیستم عامل اندروید در حدود  83.1 درصد را به خود اختصاص داده اند که نسبت به مدت مشابه در سال 2013 رشد داشته و IOS نیز در حدود  12.7 درصد که نسبت به مدت مشابه رشد چندانی نداشته است.

* فروش کلی شرکت های فناوری

در فروش کلی شرکت ها و همانطور که از آمارها نیز برمی آید سامسونگ با ارائه محصولات منحصر به فردی که در ماه های پایانی سال عرضه کرد، توانست رتبه نخست این رتبه بندی را به خود اختصاص دهد.

اما اگر فروش کمپانی ها با مدت مشابه در سال 2013  میلادی مقایسه شود، به خوبی می توان شاهد کاهش فروش محصولات بود. برای مثال، سامسونگ در سال 2013 میلادی، آمار  25.7 درصدی از فروش اسمارت فون ها را به خود اختصاص داده بود در صورتی که این آمار در سال جاری به 20.6  درصد کاهش پیدا کرده است
.