بوشهر - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استعمار و آپارتاید علمی به دنبال اسارت علمی کشورهای در حال توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه‌شنبه در آئین افتتاح بزرگترین آزمایشگاه پژوهشی تحقیقاتی دانش آموزی نانو فناوری کشور در بوشهر اظهار داشت: دستیابی به موفقیت در عرصه‌های ملی و فراملی نیازمند داشتن توانمندی و قابلیت‌های بالا در زمینه علم و فناوری است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت علم یکی از مهمترین شاخصه‌های همه کشورهای موفق بوده است، گفت: برای اینکه توانمندی و قدرت بالایی در سطح بین‌الملل داشته باشیم باید به علم و فناوری توجه داشته و در این مسیر به درستی حرکت کنیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تلاش‌های جهان سلطه برای حلوگیری از دستیابی کشورها به تولید و خودکفایی علمی، اذعان داشت: کشورهای استکباری به دنبال استعمار و آپارتاید علمی بودند تا دیگر کشورها به علم دستیابی نداشته باشند.

وی تأکید کرد: استکبار علوم استراتژیک را تنها در مدیریت علمی خود می‌خواهند و دیگر علوم یا علوم غیراستراتژیک را عمومی می‌دانند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به دستیابی ایران به علوم و فناوری های مختلف در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، اضافه کرد: باید توجه ویژه‌ای به علوم و فناوری های نوین داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه در آینده به سمت خودکفایی علمی و مرجعیت علمی به ویژه در عرصه نانو برسیم، باید آموزش های ویژه و تجربه محور توسط انجمن‌های نانو به دانش‌آموزان ارائه شود.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر اذعان داشت: استان بوشهر در زمینه علمی دارای قابلیت بالایی است و می‌تواند به مرکز توسعه علم نانو در کشور تبدیل شود.