درامي درباره كودكي يمني جايزه اصلي جشنواره بين المللي فيلم دوبي را از آن خود كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، فيلمی با عنوان «من نجوم هستم،‌ 10 ساله و مطلقه» كه با اقتباس از كتابی به همين نام ساخته شده، در مراسمی كه در برج العرب نماد اين شهر برگزار شد، جايزه اصلی جشنواره فيلم دوبی را برد.

السلامی كارگردان زن يمنی كه در پاريس زندگی می‌كند و خودش قرار بود به عنوان يک كودک به ازدواج فردی درآيد، اين فيلم را ساخته است. او پيش از اين با فيلم‌های مستندش از جمله «جيغ» در سال 2012 درباره اعتراضات مدنی در سرزمينش، در جشنواره فيلم دوبی حضور پیدا کرده بود.

لی دانيلز كه رياست گروه داوران اين دوره از جشنواره فيلم دوبی را برعهده داشت، گفت خيلی از ديدن اين فيلم لذت برده است.

اين فيلم با الهام از زندگی واقعی دختر بچه‌ای ساخته شده كه پس از ازدواج به زور، به دادگاه رفت و تقاضای طلاق كرد.

جايزه بهترين فيلم غيرداستانی به كارگردانی از امارات به نام نجوم الغانم براي فيلم «آسمان همين نزديک» رسيد و جايزه ويژه هيات داوران نيز به كارگردان فلسطينی سليم ابوجبل برای «روشميا» تعلق گرفت. از «نامه به پادشاه»، «من مرده ام» و «مشاور» نيز تقدير ويژه به عمل آمد.

در اين دوره از جشنواره بین المللی فیلم دوبی 118 فیلم از 48 کشور جهان به نمايش درآمد. در بخش مستند و داستانی بلند 17 فیلم با موضوع خشونت در خانواده، قتل ناموسی و درد و رنج های پناهنده ها و جنگ با يكديگر رقابت كردند.

در بخش مستند و داستانی کوتاه 15 فيلم با هم رقابت کردند و در بخش فیلم جهان، 46 فیلم از سراسر جهان روی پرده رفت. فیلم «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی، «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان و «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی فيلم های ايرانی حاضر در اين جشنواره بودند.

يازدهمين دوره جشنواره بين‌المللی فيلم دوبی روز چهارشنبه 26 آذرماه با نمايش «درون جنگل» با بازی مريل استريپ كه براي اولين بار در در منطقه اكران مي‌شود، به كار خود خاتمه می‌دهد.