اراک- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه احصای نیازهای جامعه زمینه موقوفات جدید است، گفت: سوق دادن موقوفات جدید به سمت نیازهای جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، ظهر چهرشنبه در همایش وقف و رسانه با اشاره به اینکه وقف سنتی است که بسیاری از نیازهای جامعه را پاسخگو است، افزود: تبلیغ و ترویج برای گسترش این سنت نیکو در جامعه نیازمند حضور اصحاب رسانه است.

وی با بیان اینکه رسانه ملی تاثیرگذایر بیشتری نسبت به سایر رسانه ها دارد، گفت: این امر سبب نادیده گرفتن تاثیر سایر رسانه های نوشتاری نمی شود.

مدیر کل اوقاف و امور خریهی استان مرکزی ادامه داد: در دنیای امروز که به عصر ارتباطات مشهور است، نقش رسانه ها در ترویج و گسترش هر فرهنگ بسیار موثر و قدرتمند است.

حجت الاسلام عباسیان با تاکید بر اینکه نیازهای جامعه باید احصا شود، گفت: یکی از مهمترین نیازهای امروز استان توجه به مسایل پزشکی است و این امر کمک و یاری خیرین را طلب می کند.

وی با بیان اینکه در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در فاز اول ۶۵ تخت با کمک خیرین راه اندازی شد، اضافه کرد: در فاز دوم نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم و این تنها با حضور واقفان خیراندیش امکان پذیر است.

۹۵ وقف جدید در هشت ماهه سال ۹۳

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به فعالیت های این اداره کل و همکاری اصحاب رسانه در این بخش، افزودک در سال جاری۹۵وقف جدید در استان مرکزی انجام شد.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه در سال ۹۲، ۱۱۰ وقف در استان مرکزی انجام شده است، اضافه کرد: این افزایش و احیای این سنت حسنه با همکاری اصحاب رسانه استان مرکزی انجام شد.

وی تصریح کرد: همایش وقف و رسانه با هدف شنای=سایی توانایی های مشترک بین اداره کل اوقاف و رسانه ها برای ترویج هرچه بیشتر این سنت حسنه و آثار و برکات حاصل از آن در جامعه برگزار شد.

وقف پردوامترین حرکت در جامعه است

مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی در این جلسه با بیان اینکه وقف یکی از مصادیق احسان و نیکوکاری وقف در جامعه اسلامی است، گفت: واقفان افرادی هستند که دارای تفکر متعالی بوده و اندیشه های متعالی و ناب را در جامعه پرورش می دهند.

حمید قربانی جم با اشاره به اینکه کار هنری خلق لحظه های ناب است، افزود: با تولید تله فیلم، نوشتن نمایشنامه و آثاری ماندگاری در بخش هنری می توانیم زمینه گسترش فرهنگ وقف را افزایش دهیم.