بجنورد- راهپیمایی اربعین افکار بین المللی را متوجه حماسه حسینی کرد، حماسه ۹ دی، جانی تازه در روح انقلاب دمید و ... از مهمترین عناوین خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز این شهرستان که در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، به ۲۷ آذر، سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اشاره کرد و وظیفه دانشگاه را تربیت انسان های ساده و شایسته دانست.

وی روز وقف ۲۹ آذر را نیز گرامی داشت و با بیان اینکه یکی از بهترین راه های ماندگاری انسان وقف است، اظهارداشت: بهتر است خود را فراموش نکرده و با مشارکت در این امر خیر، بخشی از آنچه را که نیاز جامعه است برطرف کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: بسیاری از ادارات و نهادها زمین های موقوفه را در اختیار دارند که باید به این موضوع اهمیت دهند و دولت باید برای حفظ موقوفات پیشگام باشد و نیت مشخص شده واقفان محقق شود.

حجت الاسلام کوثری با اشاره به حضور ۲۰ میلیونی زائران در کربلا و بیان اینکه راهپیمایی اربعین افکار بین المللی را متوجه حماسه حسینی کرد گفت: اربعین حسینی راه جاودانگی عاشورا، ترجمان عاطفه، عشق و غیرت، عاطفه و انسانیت و مقاومت و پایداری بود.

حماسه ۹ دی، جانی تازه در روح انقلاب دمید

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج نیز در خطبه های نماز جمعه مرکز این شهرستان با بیان اینکه در ۹ دی، انقلاب اسلامی یکبار دیگر بعد مردمی خویش و حضور پررنگ مردم در حمایت از این شجره طیبه الهی را تجربه کرد، گفت: نهم دی نشان داد که انقلاب اسلامی نه تنها پایان نیافته و به خاطره ای در گذشته تبدیل نشده بلکه امری زنده و پویاست که می‏تواند توطئه‏های دشمن را شناسایی و دشمنان را در اجرای نقشه‏های شوم خود ناکام کند.

وی با تسلیت رحلت رسول اکرم (ص)، با بیان اینکه مهم‏ترین وظایفی که در برابر معصومین(ع) باید رعایت شود، معرفت، اطاعت، تسلیم، شکر، دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان‏ آنان است، بر شناخت هرچه بیشتر رهبران الهی تأکید کرد.

حجت الاسلام قلیزاده همچنین بروز برخی مشکلات امروز امت اسلام را نتیجه کوتاهی، غفلت یا بدکرداری و خیانت از درون امت اسلامی بیان کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی فاروج، از جمله مشکلات امت اسلامی را اختلافات قومی و ملی، تسلیم شدن در برابر قدرتهای مداخله‏گر و فرهنگ فاسد غرب و حتی ترویج آن با انگیزه‏های سیاسی یا عقیدتی، بی‏اعتقادی و بی‏اعتنایی برخی از دولتها ذکر کرد.