اراک-فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر مطالعه زندگی نامه و وصایای شهدا، گفت: شهدای هنرمند با خون خود معنای کامل هنر را ترسیم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی صدیقی، صبح دوشنبه در اولین کنگره شهدای هنرمند استان مرکزی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به ویژه دوران دفاع مقدس معنای دیگری از هنر را برای ما نمایان کرد، افزود: شهدا از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران و مرزهای این کشور هنرمندانه دفاع کردند.

وی با بیان اینکه شهدای هنرمند به ما فهماندند که هنرمند واقعی در مقابله با دشمن هنرنمایی می کند، گفت: شهدا هنرمندانه از کیان اسلام دفاع کرده و با نمایش گذاشتن قطرات خون خود پیروزی را از آن ملت ایران کردند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه قبل از جنگ کلماتی چون رشادت و گذشت را می شنیدیم و از معنای واقعی آن بی خبر بودیم، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به معنای واقعی، کلمات را دریافتیم.

قبل از پیروزی انقلاب هنر در جهت باطل حرکت می کرد

سردار صدیقی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب هنر در جهت باطل حرکت می کرد، ادامه داد: جوانان و نوجوانان بسیاری در عرصه نبرد هنرمندانه در برابر باطل ایستادگی کرده و هنر واقعی را به نمایش گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا در راه اطاعت از پروردگار خویش بهترین صحنه های هنری را با خون خود به تصویر کشیدند، افزود: هنرمندان انقلاب توانستند فرهنگ سازی و الگوسازی عمیقی از صحنه های نبرد به جای گذارند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه هنری که در خدمت غیرخدا و برای هدایت مردم نباشد، هنر نیست، تصریح کرد: شهدا به ویژه شهدای هنرمند، در راه حق و حقیقت گام برداشته و با تمام توان از این مرزو بوم دفاع کردند.

مطالعه زندگی نامه شهدا چراغ راه است

سردار صدیقی با بیان اینکه مطالعه زندگی نامه و وصایای شهدا چراغ حرکت و هدایت اقشار جامعه است، گفت: امروز وظیفه ما ادامه راه شهدا و پاسداری از ارزش های والای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: باید بیش از پیش زندگی نامه و یاد و خاطر شهدا مطالعه و نسل نوجوان و جوان با رشادت های آنان آشنا شودند تا بار دیگر در برابر توطئه های نامبارک دشمنان مانند سرو قامتان دوران دفاع مقدس پیروزی را از آن خود کنیم.

لازم به ذکر است، در این کنگره که با حضور خانواده معظم شهدای هنرمند، مسوولان استان و مردم شهید پرور اراک برگزار شد، از خانواده شهدای هنرمند تجلیل شد.