بجنورد- بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور بجنورد- آشخانه در استان خراسان شمالی هفت نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح چهارشنبه یک دستگاه اتوبوس با ۴۰ سرنشین در محور آشخانه به بجنورد و در دوراهی روستای مملجه واژگون شد که در این سانحه متأسفانه یک نفر از مسافران در دم جان باخت و شش نفر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده عملیات آتش نشانی بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در پی واژگونی این اتوبوس با تماس امدادگران اورژانس، چهار اکیپ امداد و نجات از ایستگاههای شماره یک و سه سازمان آتش نشانی بجنورد در محل حادثه حضور یافتند.

عباس جفاکش افزود: در این سانحه دو سرنشین، از ناحیه دست و سر، زیر بدنه اتوبوس حبس شده بودند که متاسفانه یکی از آنها در دم جان سپرده بود.

وی گفت: امدادگران هلال احمر خراسان شمالی و شهرداری بجنورد هر دو سرنشین را توسط دستگاه های نجات از زیر بدنه اتوبوس خارج کرده و اکیپ های اورژانس آنها را به همراه سایر مصدومان به مراکز درمانی منتقل کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هشتم آبان ماه سال جاری نیز برخورد یک دستگاه اتوبوس و کامیون در محور بجنورد- آشخانه ۱۰ کشته و ۳۰ زخمی بر جای گذاشته بود.

محور بجنورد ـ جنگل گلستان در غرب استان خراسان شمالی به علت کم عرض و دو طرفه بودن یکی از پرحادثه ترین جاده های کشور به شمار می رود که به دلیل قرار گرفتن در حدفاصل دو قطب زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس و شمال کشور، سالانه میلیون ها مسافر از آن عبور می کنند.

تصادفات رانندگی و کشته های فراوان در این محور سبب شده تا به عنوان جاده مرگ مشهور شود اما با این حال پروژه احداث بزرگراه بجنورد ـ جنگل گلستان در این مسیر چندین سال است که در دست اجرا قرار دارد ولی به علت کمبود اعتبار اجرای آن به کندی پیش می رود.