بجنورد- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد گفت: همزمان با سالگرد شهادت امام رضا(ع) پنج وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عظیم آسوده صبح چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی موقوفه کلابی در بجنورد، اظهار داشت: در این موقوفه با سرمایه گذاری و مشارکت حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد، استادسرای حوزه های علمیه استان احداث می شود.

وی در ادامه با اشاره به موقوفات جدید در شهرستان بجنورد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ وقف جدید در بخش های مختلف این شهرستان ثبت شده است.

به گفته حجت الاسلام آسوده سه شنبه همزمان با سالگرد شهادت امام رضا(ع) پنج وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسید که این موقوفات شامل سه قطعه زمین، یک باب نانوایی و یک قطعه باغ است.

وی با بیان این که از ابتدای هفته وقف تاکنون نیز شش وقف جدید در شهرستان بجنورد به ثبت رسیده است، اظهار داشت: افزون بر این ثبت شش وقف جدید دیگر نیز در بجنورد در دست اقدام است که تا پایان هفته وقف انجام خواهد شد.

حجت الاسلام آسوده با اشاره به این که در مجموع در شهرستان بجنورد هزار و ۶۱۵ موقوفه وجود دارد، اضافه کرد: موقوفات این شهرستان حدود سه هزار و ۵۳۰ رقبه  دارند.

به گفته وی در شهرستان بجنورد بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر مستاجر موقوفه وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ نفر مستاجر موقوفات مسکونی، بیش از ۴۰۰ نفر مستاجر موقوفات تجاری و افزون بر دو هزار و ۵۰۰ نفر نیز مستاجر اراضی زارعی وقفی هستند.

حجت الاسلام آسوده افزود: در رویکرد جدید سازمان اوقاف تلاش می شود تا موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند که در این زمینه امسال در شهرستان بجنورد با مشاوره وقف، غالب موقوفات جدید به سمت نیازهای روز از جمله مسائل آموزشی، بهداشت و درمان، مسائل فرهنگی و ... سوق داده شده است.