ساری - نشان درجه یک هنری با حضور معاون صنایع دستی کشور به " محمدعلی پایدار" هنرمند مازنی اهداء شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی پایدار هنرمند رشته منبت چوب از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان کشور موفق به دریافت نشان درجه هنری شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم اهدای نشان هنری به هنرمند مازندرانی در ساری، با تاکید بر برنامه ریزی برای تغییر در سبک زندگی گفت: سبک تولید نیز باید تغییر کند زیرا همه چیز با گفتمان سازی انجام می شود.

بهمن نامور مطلق افزود: در حوزه صنایع دستی وضعیت بدی نداریم و در هان نیز صنایع دستی و صنایع فرهنگی رو به رشد و توسعه است.

وی با بیان اینکه، وارد عصر نرم افزاری شدیم تصریح کرد: از اینرو صنایع دستی در این عصر نقش اساسی دارد و در کشور نیز وضعیت دستی بهتر شده است و احوال مردم نسبت به این هنر بهتر شده است.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: امروز جوانان بیش از میانسالان به صنایع دستی و هنرهای دستی توجه دارند.

وی با اشاره به رشد ۴۰ درصدی بازار فروش و صادرات صنایع دستی در سال جاری افزود: آینده صنایع دستی روشن است.

نامور مطلق درباره بازارچه صنایع دستی در مازندران گفت: برای بازارچه وموزه صنایع دستی در مازندران برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در همه استانها خانه صنایع دستی و هنرهای سنتی راه اندازی شده است بر لزوم راه اندازی این خانه در مازندران نیز تاکید کرد.

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه در زمینه فضای برای  صنایع دستی با مشکل مواجه هستیم گفت: اگر فضای لازم در اختیار صنایع دستی گذاشته نشود، با مشکل مواجه می شویم.

نامور مطلق درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی گفت: برای بیمه هنرمندان زیر ۵۰ سال مشکل نداریم و پیگیریهای لازم در این زمینه شده است

وی با بیان اینکه برای بیمه هنرمندان بالای ۵۰ سال اعتبار زیادی نیاز است گفت: برای بیمه هر فرد به یک میلیارد تومان نیاز است تا حق بیمه سالهای قبل آن پرداخت شود.