فرشاد محمدی فیلمبردار سینمای ایران درباره تجربه کار در فیلم‌های «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم و «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی توضیح داد.

فرشاد محمدی فیلمبردار دو فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» و «رخ دیوانه» به خبرنگار مهر گفت: فیلمبرداری «نهنگ عنبر» تازه ترین فیلم سامان مقدم برای من تجربه های ویژه و متفاوتی دربرداشت. داستان از دهه 40 تا دهه 90 تعریف می شود و طبعا گذر زمان و تغییر شخصیت اصلی در طول سال های متمادی به من به عنوان فیلمبردار امکان بالقوه ای می داد تا بتوانم تجربه های جدیدی کسب کنم.

این فیلمبردار سینمای ایران با اشاره به داستان این فیلم بیان کرد: داستان فیلم درباره زندگی مردی است که فراز و فرودهای زندگی اش از دهه 40 تا دهه 60 به نمایش گذاشته می شود و همین رفت و آمد در زندگی شخصی این فرد، زیبایی و در عین حال درگیری خاصی در کارگردانی سامان مقدم و فیلمبرداری من ایجاد کرده بود.

فرشاد محمدی درباره فیلمبرداری «رخ دیوانه» توضیح داد: این فیلم سینمایی تجربه متفاوتی نسبت به «نهنگ عنبر» است. «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داودی یک داستان اجتماعی امروزی است که نوع روایت فیلمنامه و شیوه کارگردانی آن متفاوت و منحصر به فرد است و من نمونه تجربه‌ای از این دست را در سینمای ایران ندیده ام.

وی در پایان درباره فیلمبرداری «رخ دیوانه» گفت: تجربه کار فیلمبرداری در این فیلم از این جهت متفاوت بود که نور شب در شرایط خاص داشتیم و از جهت تکنیکی سخت و البته متفاوت بود.

برچسب‌ها