بجنورد - رئیس كمیته علمی طرح كارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه در خراسان شمالی بهترین راه مقابله با مصرف شیشه را استفاده از مهندسی معكوس عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب سامانیان ظهر پنجشنبه در نشست طرح كارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه در خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهار داشت: با استفاده از مهندسی معكوس می توان نامطلوب بودن مواد مخدر به ویژه شیشه را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینكه كسانی كه اقدام به عرضه و توزیع مواد مخدر شیشه می كنند به دنبال جذب مشتری، حفظ و استمرار آن هستند گفت: نباید اجازه دهیم تا افراد جذب این ماده صنعتی شوند چراكه اگر از پیشگیری خارج شویم باید به دنیال درمان باشیم.

این مسئول با اشاره به اینكه گروه سنی ۲۵ تا ۳۷ سال بیسترین مخاطبان فضای رسانه ای هستند اظهار داشت: رسانه ها با انعكاس خوب و آگاهی درست می توانند در اجرای این طرح نقش مهمی ایفا كنند.

سامانیان افزود: مواد مخدر صنعتی به عنوان قدرت در جنگ نرم است كه به تدریج آثار مخرب خود را در جامعه نشان می دهد.

وی اظهار داشت: برای نابودی كشور سه اصل كمرنگ نشان دادن نقش زنان در خانواده، ضعیف نشان دادن دبیران در نظام آموزشی و نامطلوب جلوه دادن الگوها در جامعه کفایت می کند، بنابراین باید به این موارد بیشتر توجه کنیم تا متوجه جامعه ما نشود.

سامانیان با تاكید براینكه مبارزه با موادمخدر شیشه نیازمند عزم همگانی است تصریح كرد: باید در اجرای طرح كارزار رسانه ای پیشگیری از شیشه خانواده ها را نسبت به این موضوع هوشیار و آگاه كنیم.

رئیس كمیته علمی طرح كارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه استان افزود: افرادی كه به سمت مواد مخدر روی می آورند معتقدند با یك بار استفاده از مواد، انسان معتاد نخواهند شد این در حالیست كه این باور غلط و اشتباه است.

وی گفت: در صورتی كه بتوانیم از مصرف مواد پیشگیری كنیم می توانیم هزینه ای كه برای بازتوانی و درمان افراد صرف می شود برای ساخت پارك ها و مجتمع های تفریحی هزینه كنیم.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این نشست یكی از اهداف مهم سازمان بهزیستی را پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان كرد و افزود: مطمئن ترین و موثرترین شیوه مبارزه با مصرف مواد مخدر اعتیاد آور پیشگیری از ابتلای افراد جامعه به مصرف این مواد است.

رضا الله وردی تصریح کرد: هرگونه تلاش و هزینه ای كه صرف پیشگیری از مصرف مواد اعتیاد آور شود از هزینه های بیشتر برای درمان یا جبران خساراتی كه معتادان به خانواده ها، سازمان ها و در مجموع به جامعه وارد می كنند جلوگیری می كند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی با ارائه طرح كارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اجرای آزمایشی آن در استان های تهران و مازندران در ابتدای سال جاری و استان های چهار محل و بختیاری، یزد، قم، مركزی، گلستان و خراسان شمالی در آذر و دی ماه امسال پا به عرصه این كارزار نهاده است.

وی هدف از برگزاری این كارزار را اطلاع رسانی، آگاه سازی و آموزش اطلاعات به گروه مخاطب در زمینه مصرف شیشه عنوان كرد.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی تصریح كرد: انجام كارزار رسانه ای، كاری جمعی و مشاركتی است و اجرای آن احساس مسئولیت همه سازمانهای مردم نهاد، دستگاه ها و نهادهای سطح جامعه را می طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح كارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه در خراسان شمالی از نهم تا نوزدهم دی ماه امسال برگزار خواهد شد.