بجنورد- تشدید تحریم ها از تبعات فتنه ۸۸، درایت رهبری و بصیرت مردم عامل شکست فتنه و ... از جمله مهم ترین عناوین مطرح شده در خطبه های امروز نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان که در محل مسجد جامع شهر فاروج برگزار شد، با اشاره به سالروز نهم دی، اظهار داشت: مشارکت بالای ۸۰ درصد مردمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد نظام در عرصه ملی و بین‌المللی به‌ حساب می‌آمد اما خیانت سران فتنه و لجاجت خواص بی بصیرت، کام تمام مردم ایران را تلخ کرد و شتاب پیشرفت کشور را تحت الشعاع خود قرار داد.

وی افزود: از جمله تبعات جدی فتنه ۸۸ تشدید تحریم های گسترده و بی سابقه برای متوقف ساختن روند رشد اقتصاد ایران بود.

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: این خیانت بزرگ، کشور را در شرایطی قرار داد که استکبار جهانی برای چنین فرصتی سال ها لحظه شماری می کردند و هزینه های زیادی برای آن در موسسات پژوهشی جهت متوقف ساختن روند رو به رشد کشور برنامه ریزی و طراحی کرده بودند.

به گفته وی خسارات مادی وارده توسط فتنه به کشورمان بالغ‌بر بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان است، عددی که می‌تواند در حال حاضر بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی جدید را در کشور فراهم آورد.

حجت الاسلام قلیزاده اظهار داشت: اما حماسه نهم دی مردم بصیر ایران از ایام الله های انقلاب اسلامی و انقلابی در درون انقلاب اسلامی بود که ارزش و اهمیت این روز برای ملت ما همانند ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان است.

درایت رهبری و بصیرت مردم عامل شکست فتنه

حجت الاسلام مهدی مهرپویان، شیروان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز این شهرستان با تأکید بر گرامیداشت نهم دی، سالروز شکست فتنه گران در کشور، با یادآوری پیادمدهای فتنه ۸۸ برای ملت و نظام اسلامی، اظهار داشت: مخدوش ‏کردن حیثیت نظام و عزت مردم ایران، کاهش نفوذ ایران در معادلات بین‏ المللى، جری کردن دشمن و امید دادن به جبهه استکبار و تبدیل نقطه قوت انتخابات به تهدید و چالش براى نظام و مردم از جمله پیامدهای فتنه ۸۸ بود.

وی با بیان این که برخی از عواقب فتنه ۸۸ مقطعی و گذرا بودند اما برخی از آنها ماندگاری داشته اند، اضافه کرد: قرار گرفتن برخى یاران انقلاب در برابر نظام به‏ دلیل عدم جامع‏ نگرى و عمق‏ اندیشى و در نهایت نداشتن بصیرت لازم و بروز نفاق جدید از دیگر پیامدهای فتنه بود.

به گفته حجت الاسلام مهرپویان درایت و صلابت رهبری، بصیرت مردم، وظیفه ‏شناسى و به‏ موقع عمل‏ کردن نهادهاى موظف و همسویى خواص با بصیرت و معتقد از جمله عوامل خنثى ‏سازى فتنه بودند.