يزدـ خطبه های نمازجمعه اين هفته شهرهای مختلف استان يزد با توجه به اهميت حماسه ۹ دی، بر روی اين واقعه مهم متمركز بود اما به جز آن موضوع دفن پيكر شهدا، وقف و ... نيز در خطبه های اين هفته مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه ابرکوه در خطبه های این هفته نمازجمعه این شهر اظهار داشت: حماسه ۹ دی که پاسخ کوبنده ملت به بدخواهان بود، معلول حضور به موقع و با بصیرت مردم در صحنه و هدایتگری صبورانه مقام معظم رهبری بود.

وی بیان کرد: پیام حماسه ۹ دی که به راستی نمایش غیرت ملی ایرانیان در دفاع از نظام اسلامی است، این بود که ملت ایران با حضور ده‌ ها میلیونی خود در صحنه که در طول سه دهه تاریخ انقلاب بی‌ نظیر بود، در برابر خواسته‌ های نامشروع دشمنان، با قدرت و بصیرت ایستاده است و برای همیشه گوش به فرمان ولی امر مسلمین از کیان نظام و انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و دندان بدخواهان داخلی و خارجی را در دهانشان خرد می‌ کند.

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رزمایش هفت روزه ارتش جمهوری اسلامی در سواحل خلیج فارس و دریای عمان اظهار داشت: این رزمایش نشانگر اقتدار ارتش ایران اسلامی است و ضمن تشکر از دلیرمردان ارتش سرافراز ایران زمین، برای آنان آرزوی توفیق و دعای خیر داریم.

شیعیان منطقه قطیف با یک تروریسم دولتی مواجه هستند

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث جهان اسلام و مظلومیت شیعیان عربستان عنوان کرد: در شرایطی که ایران اسلامی به هموطنان شیعه و سنی با حقوقی یکسان نگاه می‌ کند، حکومت وهابی عربستان شیعیان را در شرق این کشور به خاک و خون می‌ کشد.

وی افزود: نیروهای امنیتی تحت امر پادشاهی سعودی، مردم شهر عوامیه را محاصره و به ساکنان حمله و تعدادی را کشته و زخمی کردند و نشان دادند که مردم بی‌ گناه منطقه قطیف با یک تروریسم دولتی روبرو هستند و اینها در ایام اربعین حسینی جمعی از جمله چند کودک را به جرم برافراشتن پرچم امام حسین (ع) به زندان محکوم کردند و از طرفی حکومت عربستان در بحرین علیه شیعیان دخالت و حمایت مستقیم از رژیم آل خلیفه در سرکوبی قیام و حبس و شکنجه مردم دارد.

حماسه ۹ دی باید برای همیشه در اذهان مردم ایران باقی بماند

امام جمعه مهریز در خطبه های این هفته نماز جمعه از حماسه ۹ دی به عنوان یک حماسه ماندگار و بزرگ یاد کرد اظهار داشت: ۹ دی باید به عنوان یک روز مهم و تاریخی در تاریخ ایران بعد از انقلاب اسلامی باید ثبت شود.

حجت الاسلام علی برهان بیان کرد: حضور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، شکست توطئه های دشمنان داخلی و خارجی به ویژه آمریکا، انگلیس و اسرائیل را به دنبال داشت و دسیسه‌ های آنها را نقش برآب کرد.

وی خاطرنشان کرد: این روز و وقایع مهم آن باید برای همیشه در اذهان ملت شجاع، قهرمان و همیشه در صحنه و ولایتمدار ایران باقی بماند و نسل به نسل به آیندگان برسد.

۹ دی سند تفاوت ملت ایران با مردم کوفه و شام است

امام جمعه بهاباد نیز حماسه ۹ دی را سند تفاوت ملت ایران با مردم سرزمین های کوفه، ‌ شام و کربلا خواند و اظهار داشت: مردم ایران با تأسی از مکتب عاشورا و حماسه کربلا، همواره عشق و ارادت خود به ساحت امام حسین (ع) و ولایت را نشان داده‌ا ند.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزبانی مردم یزد از پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای گمنام از جایگاه و احترام بسیار بالایی برخوردار هستند و همواره باید بهترین نقاط برای دفن آنها در شهرهای مختلف انتخاب شود.