گرگان - مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، گفت: ربیع الاول بهار ماه ها و ماه خرسندی و شادابی است.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن یادآوری شهادت امام حسن عسگری(ع) در هشتم روز این ماه، افزود: در نهم ماه ربیع الاول آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) را پیش رو داریم و در دهم این ماه نیز ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه رخ داده است.

وی افزود: پس از دوماه عزاداری که مردم به خوبی از عهده آن بر آمدند وارد ماه ربیع الاول شدند که فصل جشن، سرور و شادمانی است.

این مسئول گلستانی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه ربیع حضرت محمد (ص) متولد شده، حضرت علی(ع) به امامت رسید و امام صادق (ع) متولد شدند این ماه زمان رحمت و فضیلت و بخشش به شمار می رود.

هفته وحدت برای اعلام انسجام بین شیعه و سنی است

وی با بیان اینکه ۱۲ ربیع الاول به اعتقاد اهل سنت تولد پیامبر گرامی اسلام است، افزود: هفته وحدت به جهت اعلام انسجام بین شیعه و سنی از این روز آغاز می شود.

حجت الاسلام ولی نژاد ضمن یادآوری این نکته که ۱۷ ربیع ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) به اعتقاد تشیع است، افزود: ولادت امام صادق (ع) نیز همزمان با این روز مصادف شده است.

وی با بیان این نکته که ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول هفته وحدت نامگذاری شده، افزود: شیعه و سنی یکی هستند و با هم متحدند و دارای آرمان، اهداف و ماموریت های واحد هستند دشمن به دنبال اختلاف است و ما می دانیم که منافع و سود ما در وحدت و همدلی است و سود دشمن در ایجاد اختلاف است از این رو همه مسلمانان باهم یکدل و واحد هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که گلستان الگوی وحدت مسلمانان است، گفت: امیدواریم تمامی مسلمانان اهل سنت و شیعه به این واقعیت برسند که اگر اختلافی داشته باشیم سود دشمن را تامین کردیم و در صورت داشتن وحدت، سود دین، مکتب و قرآن تامین شده است.

وی در توضیح برنامه های سازمان تبلیغات در این ایام گفت: مسابقات تسنیم قرآن پیش بینی شده که اکنون در حال انجام است؛ برای شهادت امام حسن عسگری (ع) و ولادت امام زمان (عج) مراسمی را در سراسر استان خواهیم داشت.

حجت الاسلام ولی نژاد از برگزاری برنامه های متنوع در هفته وحدت خبر داد و گفت: نشست های مختلف علمای شیعه و سنی، شب شعر و جشنواره و اعزام شخصیت های استان برای همایش وحدت جهان اسلام که در تهران برگزار می شود از جمله برنامه های سازمان تبلیغات استان به شمار می رود.