شیروان- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان گفت: طی هفته آخر آذر ماه و در اجرای طرح ضربتی شب یلدا این اداره افزون بر ۱۳۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهرستان انجام داد.

ابراهیم اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملکرد واحد بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان اظهار کرد: در اجرای این طرح بیش از ۱۳۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی آجیل و خشکبار، شیرینی و میوه و تره بار انجام شد.

وی با اشاره به این که در پی این بازرسی ها ۱۵ مورد تخلف کشف و ۱۲ فقره پرونده نیز در زمینه این تخلفات تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، اضافه کرد: هشت مورد از این پرونده ها مربوط به واحدهای میوه و تره بار و چهار مورد نیز به واحدهای صنفی آجیل و خشکبار و شیرینی اختصاص دارد.

اکبری ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در زمینه تخلفات صنفی ویژه شب یلدا در شهرستان شیروان را افزون بر شش میلیون و ۸۲۳ هزار ریال اعلام کرد.

وی برگزاری جلسه با رییس اتاق اصناف و روسای اتحادیه میوه و تره بار و شیرینی و آجیل در خصوص نصب اتیکت و صدور فاکتور، عرضه میوه در یک واحد صنفی با ۱۰ درصد تخفیف زیر قیمت بازار با نصب بنر تبلیغاتی، عرضه شیرینی و آجیل در سه واحد صنفی با ۱۰ درصد تخفیف، طرح موضوع تشدید بازرسی در شب یلدا در جلسه شورای نظارت و کنترل بازار و تهیه لیست کشیک جهت نظارت هر چه بهتر بر بازار را از جمله اقدامات انجام شده در قالب طرح ضربتی شب یلدا در شهرستان شیروان برشمرد.

اکبری عنوان کرد: رسیدگی به موقع به شکایات ۱۲۴ در اسرع وقت از سوی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان، هماهنگی با شهرداری در جهت همکاری و عدم ممانعت از واحدهایی که اقدام به عرضه میوه و چینش آن در جلوی مغازه کرده اند(سد معبر) و برگزاری گشت مشترک با سایر دستگاه های مرتبط از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه محسوب می شوند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان در پایان با اشاره به این که بازرسان این اداره به صورت مستمر علاوه بر رصد قیمت کالا، کیفیت کالا را نیز به طور جدی بررسی و نظارت می کنند، اضافه کرد: افزون بر این تلفن رسیدگی به شکایات(۱۲۴) نیز فعال بوده و آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکنون در شهرستان شیروان چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنفی فعال وجود دارد.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی است.