بجنورد - معاون متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی از خرید هشت میلیاد ریال تجهیزات برای هنرستان های این استان طی سال جاری خبر داد.

عباس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و نهاد ریاست جمهوری به منظور تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و كاردانش تامین شده است.

وی با اشاره به اهمیت رشته های فنی و حرفه ای، تصریح كرد: دانش آموزان باید به ارزش و اهمیت رشته های فنی و كاردانش و ثمرات آن در ایجاد اشتغال، آگاهی کامل داشته باشند.

سعیدی اظهار داشت: رشته های فنی و كاردانش آینده شغلی و بازار كار مناسبی را برای آینده دانش آموزان به همراه دارد و اگر این رشته ها را با علاقه و موفقیت ادامه دهند به طور حتم در زندگی و آینده تحصیلی و علمی آنان اثر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اعتبار خرید تجهیزات برای هنرستان های استان گفت: این تجهیزات شامل دوربین های نقشه كشی و تراز یاب، چرخ خیاطی، دستگاه تراش، رایانه، موتور ماشین و ... است.

به گفته این مسئول هم اكنون سه هزار و ۶۶۴ نفر از دانش آموزان این استان در ۲۹ آموزشگاه فنی و حرفه ای و پنج هزار و ۵۵۱ دانش آموز نیز در ۷۵ هنرستان كاردانش تحصیل می كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با جمعیتی بالغ بر ۸۶۷ هزار نفر، ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد.