مشگین شهر - مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر از اتمام طرح غربالگری بهداشتی ۱۳۶ مدرسه برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قربانی شامگاه یکشنبه در جلسه جمع بندی و تشریح اهداف این طرح گفت: طرح غربال گری بهداشتی به صورت پایلوت در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۳۶ مرکز آموزشی دولتی و غیر دولتی توسط کارشناسان بهداشت محیط مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر با تاکید به اجرای این طرح بر اساس مصوبه شورای بهداشت و سلامت  اضافه کرد: در طرح غربال گری وضعیت بهداشتی مدارس و رعایت مولفه های بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرد.

قربانی اجرای مداوم این طرح در مدارس را زمینه ساز ارتقا شاخصه های بهداشتی دانست و به ضرورت اجرای آن در سایر مراکز آموزشی استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مدرسه شاهد فدک به عنوان مدرسه نمونه این طرح در شهرستان مشگین شهر انتخاب شده است، انتخاب مدارس نمونه را الگو سازی رعایت شاخصه های بهداشتی دانست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر معتقد است آموزش بهداشت باید از مدارس در ذهن و رفتار کودکان نهادینه شود و خود مدارس باید به عنوان الگوی رعایت شاخصه ها رفتار کنند.

قربانی به نقش مربیان و مدیران مدارس تاکید کرد و افزود: دانش آموزان به این گروه به عنوان الگوی رفتاری خود می نگرند و بر همین اساس مدرسه نقش تاثیر گذاری در تعریف و نهادینه کردن بهداشت در ذهن دانش آموزان دارد.