بجنورد - معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد خراسان شمالی از جمع آوری ۲۰ میلیارد ریال صدقه از ابتدای امسال تاكنون در استان خبر داد.

برات سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر افزود: كمیته امداد خراسان شمالی به منظور ارائه خدمت رسانی مطلوب به مددجویان خود طرح های مشاركتی مختلفی را در طول ایام سال اجرا می كند.

وی اظهار داشت: طرح های مشاركتی برگرفته از سنت های حسنه اسلامی است كه جمع آوری صدقات و زكات از جمله این طرح ها محسوب می شود.

سلیمی با اشاره به اینكه در حال حاضر چهار هزار و ۶۰۴ صندوق صدقه در استان وجود دارد عنوان كرد: این صندوق ها شامل صندوق های صدقات بزرگ و متوسط است.

وی با اشاره به اینكه از ابتدای امسال تاكنون ۲۰ میلیارد ریال صدقه در استان جمع آوری شده اظهار داشت: این میزان نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ درصد رشد داشته است.

سلیمی گفت: اعتقادات دینی مردم نوع دوست و خیر استان و اطلاع رسانی های درست و مطلوب، موجب مشارکت خوب مردم استان در تمامی طرح های مشاركتی این نهاد شده است.

معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد خراسان شمالی تصریح كرد: مبالغ جمع آوری شده صدقات در راستای رفع مشكلات، فرهنگی، معیشتی، پرداخت كمك هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت كمیته امداد، امورات تحصیلی و ... برای مددجویان هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان ۸۶۷ هزار نفری خراسان شمالی افزون بر ۱۲۰ هزار نفر به صورت دائمی و یا موردی از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان بهره مند می شوند.