کارگردان فیلم «آشنایی با لیلا» از شرط کیارستمی برای نگارش فیلمنامه این اثر که خود نیز در آن همکاری کرده بود سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، عوامل فیلم «آشنایی با لیلا» شب گذشته 11 دی ماه به تماشای این فیلم با حضور عباس کیارستمی نشستند.

مراسم این اکران با اجرای کیوان کثیریان برگزار شد و وی به حضور کیارستمی اشاره و ابراز خرسندی کرد. 

عادل یراقی کارگردان این فیلم سینمایی نیز ضمن خیر مقدم به حاضران در سالن گفت: خوشحالم که آقای کیارستمی لطف کرد و با تمام گرفتاری هایی که داشت به این مراسم آمد.

وی درباره ایده ساخت این فیلم که فیلمنامه آن از کیارستمی است، گفت: فکر می کنم عقاب شانس بر سر من نشست و این کار انجام شد ولی پیشنهاد ساخت چنین فیلمی به زمانی برمی‌گردد که یک فیلم کوتاه را در کارگاه‌های آقای کیارستمی ساخته بودم و او فیلم و البته بیشتر بازی من را در آن دوست داشت و همانجا به من گفت که چنین طرحی دارد. پیش از این هم آقای کیارستمی یک کار کوتاه ساخته بود که من در آن بازی کردم.

یراقی ادامه داد: من طرح این فیلم را خواندم و کیارستمی گفت به شرط اینکه در آن بازی کنم این طرح را به من خواهد داد که بنویسم. البته در نوشتن فیلمنامه خود کیارستمی هم همکاری کرد و من نیز تا جایی که بلد بودم کار را به نگارش درآوردم و بعد فیلم را شروع کردم.

یراقی درباره زمان تولید فیلم نیز توضیح داد: تقریبا زمستان 89 بود که شروع به کار کردیم و در بهار 90 فیلمبرداری تمام شد. همچنین دی 90 نیز تدوین و صداگذاری انجام شد.

یراقی در صحبت هایش به غیبت لیلا حاتمی بازیگر اصلی فیلم اشاره کرد که در سفر است و دوست داشت که در این جمع باشد و از علیرضا برازنده برای کمک هایش در این فیلم تشکر کرد. 

عباس کیارستمی، بابک کریمی، مجید رضا مصطفوی، علی کریم، نیکی مظفری، بهرنگ دزفولی زاده، امیر عابدی، فرامرز روشنایی، حمیرا اعظمی، مسعود جعفری، رضا تیموری، ساسان نخعی، رعنا امینی، احمد مرادی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

فیلم «آشنایی با لیلا» چندی است در گروه هنر و تجربه اکران شده است.