در حالی که فهرست فیلم‌های بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر اعلام شده است ولی هنوز شانس حضور فیلم‌ها در بخشی چون «هنر و تجربه» وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم های بخش «سودای سیمرغ» سی و سومین جشنواره فیلم فجر از سوی هیات انتخاب معرفی شد و در این لیست خیلی‌ها نیستند و 24 فیلم هم هستند که 2 فیلم از این فهرست آثار برتر جشنواره فیلم کودک امسال هستند که مستقیم به فجر آمده اند.

و اما فیلم «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا که از چند روز پیش بر سر انتخاب کردن یا نکردن آن بحث بود در لیست جایی نیافته است. این در حالی است که فرمان آرا قبلا گفته بود خودش علاقه ای به رقابت ندارد و ترجیح می دهد فیلمش در بخش خارج از مسابقه باشد و تهیه‌کننده اثرش تاکید کرده بود که فیلم باید در بخش رقابتی بماند. از سوی دیگر هم شنیده می شد که جشنواره به دلایلی این فیلم را به بخش مسابقه نبرده است.

و فیلم «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم نیز در این فهرست نیست که هنوز واکنش دست‌اندرکاران آن رسانه ای نشده است.

انتخاب دیگری که از نکات قابل توجه لیست سودای سیمرغ است حضور فیلم «حکایت عاشقی» است که هیات انتخاب آن را از بخش فیلم اولی ها به سودای سیمرغ آورده و آن را در این بخش انتخاب کرده است.

این اتفاق به این دلیل افتاده که «بشیر» ساخته بلند سینمایی احمدرضا رمضان زاده در جشنواره سیزدهم فیلم فجر به عنوان نخستین اثر این فیلمساز به نمایش درآمده بود. در نتیجه «حکایت عاشقی» فیلم دوم کارگردان در نظر گرفته شده است.

تصمیم هیات انتخاب در شرایطی خلاف آیین نامه جشنواره نیست که دست اندرکاران فیلم خودشان از ابتدا درخواست حضور در بخش سودای سیمرغ را داده باشند. در هر حال کارگردان فیلم با ارائه اطلاعات غلط به دبیرخانه جشنواره ابتدا خود را به عنوان فیلم اولی معرفی کرده بود؛ مساله ای که به تایید دست اندرکاران جشنواره هم نرسید.

در حال حاضر تصمیم گیری برای بخش «هنر و تجربه» باقی مانده است که شاید برخی از جاماندگان بخش های نگاه نو، سودای سیمرغ و مستند در این بخش به نمایش درآیند. البته این انتخاب های قطعا باید با در نظر گرفتن مفهوم هنر و تجربه باشد.

همچنین این امکان وجود دارد که بخش‌هایی جانبی نیز برای سی و سومین جشنواره فیلم فجر درنظر گرفته شود.